طراحی کاور پست اینستاگرام

خواندن این مطلب

12 دقیقه

زمان میبرد!

آموزش طراحی کاور پست اینستاگرام {۵ ایده ساخت کاور پست}

اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های درآمدزایی حال حاضر دنیا به شمار می ‌رود. افرادی که از طریق اینستاگرام به کسب درآمد مشغول هستند، می دانند که تنها راه موفقیت در این فضای رقابتی، داشتن پست های جذاب و تولید محتوای مناسب است. بنابراین آموزش طراحی کاور پست اینستاگرام یکی از ضروری ترین مواردی است که هر کاربر به آن نیاز دارد. ساخت کاور پست اینستاگرام حرفه ای به میزان زیادی بر روی افزایش فالوورهای شما تأثیر دارد.

برای ساخت کاور پست اینستاگرام باید به نکاتی توجه داشت که که شاید در نگاه اول، به اهمیت آن پی نبریم. اما با بررسی و تحلیل رقبا و جایگاهی که توانسته اند به دست آورند، نقش ساخت یک کاور حرفه ای در افزایش مخاطبان را نشان می دهد. ایده های مختلفی برای طراحی کاور پست اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله به 5 ایده ای که می تواند در افزایش مخاطبان پیج شما نقش بسزایی داشته باشد، اشاره خواهیم کرد.

 

نحوه طراحی کاور پست اینستاگرام

یکی از مهم ترین قسمت هایی که کاربران اینستاگرام به آن اهمیت می دهند، کاور پست می باشد/ ممکن است بسیاری از افراد به هماهنگی بین کاور پست و محتوای آن توجه نکنند و تنها بر روی داشتن محتوای مناسب تمرکز کنند. اما برای اینکه بتوانید در این فضای رقابتی موفق باشید، باید به نحوه طراحی کاور اهمیت دهید. از این رو قبل از هر چیزی لازم است که ایده های مختلف و ساختار پست کاور را بررسی کنید و بهترین آن را برای پست های خود را پیاده سازی کنید.

در هر حال با هر هدفی که در شبکه‌ های اجتماعی مشغول به فعالیت هستید، سلیقه و نظر مخاطب بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین ایده هایی در طراحی کاور خود به کار ببرید که مخاطب پسند باشد. چنانچه تازه وارد هستید و نیاز به آموزش طراحی کاور پست اینستاگرام دارید، در ادامه به ارائه نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

ایده ساخت کاور اینستاگرام

 

اهمیت طراحی کاور پست اینستاگرام

کاور در واقع یک تریلر و چکیده‌ای از محتوای موجود در پست است. از این رو با طراحی کاور مناسب می توانیم محتوای کلی پست را به مخاطبان ارائه دهیم. از آنجا که پست ها، نوعی تبلیغ برای پیج شما به حساب می ‌آیند، توجه به زیبایی ‌های بصری پست ها بسیار اهمیت دارد. کاور پست شما باید آنقدر جذاب باشد که اگر پیج شما در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود، مخاطب مشتاق باشد تا محتوای پیج شما را بررسی کند.

یکی از اهداف اصلی بلاگرها دیده شدن پیج آن ها و فروش محصول یا خدماتی است که ارائه می دهند. از طریق یک کاور مناسب می توانید هم میزان فروش خود را بالا ببرید و هم در گرفتن تبلیغات برای کسب درآمد بیشتر موفق تر عمل کنید. فراموش نکنید آنچه که برای مخاطب شما در گام اول مهم است، جذابیت پست ها می باشد که مخاطب را ترغیب به خواندن محتوای کلی پست می کند. اما چگونه یک کاور پست اینستاگرام حرفه ‌ای بسازیم؟ در ادامه به 5 ایده کاربردی در زمینه طراحی کاور پست اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.

 

? استفاده از فونت های پرطرفدار در طراحی کاور پست

یکی از راه های افزایش بازدید در هنگام ساخت کاور پست اینستاگرام، استفاده از فونت های پرطرفدار است. توجه به تایپوگرافی یکی از نکاتی است که می‌ تواند در جذابیت پست های شما موثر باشد. در حال حاضر فونت های زیادی در بازار وجود دارند، اما بیشتر آن ها به کار شما نمی آید. توصیه می کنیم برای ساخت کاور پست اینستاگرام، از نرم افزارهایی استفاده کنید که فونت های مناسبی داشته باشند. فونت های فانتزی در نظر اول جالب به نظر می آید، اما ممکن است استفاده همیشگی از آن ها برای مخاطب جذاب نباشد. برای ساخت کاور، می توانید از فونت هایی مثل ایران، یکان، کلمه، دانا، انجمن و… استفاده کنید. فونت های رایگان هنگام طراحی و ساخت کاور پست اینستاگرام نیز شامل بی یکان، نازنین، سینما، وزیر، شبنم می باشند.

 

? استفاده از المان های جذاب هنگام طراحی کاور پست اینستاگرام

المان ها، عناصری هستند که به میزان زیادی به جذابیت بصری محتوا کمک می کنند. از انجا که اینستاگرام پلتفرمی است که بیشتر با عکس و ویدئو سر و کار دارد، بنابراین توصیه می کنیم از المان ها ی جذاب و جالب توجه برای افزایش میزان بازدید خود بهره بیرید. المان ها شامل وکتورها، ایکون ها و حتی ایموجی ها هستند که می توانید در کار خود از آن ها بهره ببرید.

 

? حداکثر سایز پست اینستاگرام در هنگام طراحی کاور

یکی از دیگر از نکات ساخت کاور پست اینستاگرام، توجه به سایز بندی پست است. این امر باعث می ‌شود که توجه افراد فقط به سمت پست شما باشد و حواس مخاطب به سمت قسمت های دیگر پرت نشود. کاور حتماً نباید تمام پست را بپوشاند و اندازه آن باشد، بلکه باید  کاور پست خود را وسط پست خود قرار دهید و به نوعی مثل یک روکش برای پست خود از کاور استفاده کنید.  همچنین سعی کنید با اندازه طول و عرض پست خود، وسط آن را به دست آورید و کاور خود را در آنجا قرار دهید.

 

? استفاده از فضاهای خالی در هنگام طراحی کاور پست اینستاگرام

هنگامی که مشغول ساخت پست کاور پست خود هستید، تمام نکات مربوط به طراحی را در نظر بگیرد و از فضاهای خالی استفاده کنید، چرا که ایجاد یک تیتر جذاب به تنهایی نمی تواند باعث ترغیب مخاطب شما شود، بلکه باید آیدی پیج و لوگوی خود را در آن قرار دهید و از جای خالی در بالا و پایین پست استفاده کنید.

 

? رنگ بندی ایده آل و عکس مناسب برای کاور پست اینستاگرام

انتخاب عکس مناسب در هنگام طراحی کاور پست بسیار اهمیت دارد و باعث می ‌شود که مغز انسان به طور ناخودآگاه جذب محتوا شود. علاوه بر این عکس ها چکیده ای از کل محتوای شما را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بنابراین سعی کنید از عکس های با کیفیت بالا بهره ببرید و عکس ها را  با توجه به موضوع و محتوا گزینش کنید.

در ارتباط با رنگ بنی نیز در هنگام طراحی پست اینستاگرام توصیه می کنیم از رنگ های جیغ استفاده نکنید و سعی کنید هارمونی رنگ ها را در نظر داشته باشید. علاوه بر این از طیفی رنگی سیاه نیز  برای پست های خود استفاده نمایید.

 

روش های طراحی حرفه ای کاور پست اینستاگرام

در هنگام طراحی حرفه ای کاور پست اینستاگرام می توانید از روش های متعددی استفاده کنید. بهترین روش هایی که برای طراحی جذاب کاور پست وجود دارد، می توان به طراحی رنگین کمانی، طراحی موزاییکی، طراحی تمام صفحه، طراحی پازلی و طراحی سینمایی، طراحی مینیمالیستی، طراحی تک محتوا، طراحی تخته، طراحی با استفاده از نقاشی، طراحی با فیلتر مشابه اشاره کرد که هر کدام از این روش ها می توانند به جذابیت کاور شما کمک کند. در این میان اپلیکیشن هایی نیز هستند که کار طراحی کاور را برای شما آسان تر می کنند و می توانید از آن ها بهره ببرید.

 

نحوه ساخت کاور اینستاگرام

 

اپلیکیشن های کاربردی طراحی کاور پست اینستاگرام

برنامه های بسیار زیادی برای ساخت کاور پست اینستاگرام وجود دارد. اما همه این اپلیکیشن ها امکانات یکسانی ندارند و هر کدام امکانات خاصی در اختیار شما قرار می دهند. در گذشته بیشتر کاورها از طریق فتوشاپ طراحی می ‌شد، اما اکنون این برنامه ها کار شما را راحت کرده اند. در میان این برنامه ها می توان به اپلیکیشن های زیر اشاره کرد:

✔️ اپلیکیشن Canva

کانوا در حال حاضر یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای طراحی کاور پست، استوری، لوگو، کارت ویزیت است. این اپلیکیشن کاور طراحی آماده دارد و با یک سری تغییرات کوچک می ‌توانید آن را شخصی سازی نمایید. در این برنامه می توانید عکس های خود را دیزاین کنید. یکی از معایب این  اپلیکیشن، عدم وجود فونت فارسی است. با این وجود می توانید متن را روی عکس بنویسید و در بخش فونت ها عبارت Arabic را جایگزین نموده و آن را به فونت فارسی تبدیل نمایید.

✔️ اپلیکیشن  picsart

از دیگر برنامه هایی که در تولید محتوا و طراحی به کار شما می آید، اپلیکیشن پیکس آرت است که می ‌توانید از آن بهره ببرید. بسیار از کسب و کارها کار طراحی کاور خود را در این پلتفرم انجام می دهند.

✔️ اپلیکیشن inshot

یکی دیگر از برنامه ‌های محبوب ساخت کاور، اپلیکشن اینشات است که می توان عکس و ویدئو را همزمان در این برنامه ادیت کنید. فونت هایی که در بازار وجود دارد، اکثرا در این اپلیکیشن قابل هستند.  اینشات یکی از حرفه ای ترین ابزارهای تولید محتوا و ساخت کاور اینستاگرام می باشد که به راحتی می توانید از آن بهره ببرید.

 

نحوه ساخت کاور IGTV در اینستاگرام

یکی از ویژگی هایی که به تازگی به پلتفرم محتوایی اینستاگرام اضافه شده است، IGTV و ویدیو های بالای یک دقیقه است. برای تمام ویدیوهای خود شما نیاز به کاور مناسب دارید دارید.

سایز کاور ویدیوهای شما باید 1920×1080 باشد. علاوه بر این مربع اصلی در کاور پست، باید وسط قرار گیرد تا زمانی که اینستاگرام قصد انتخاب مربع مرکزی را دارد، کاور به درستی نمایش داده شود.

بهترین برنامه ها برای کاور هایلایت اینستاگرام

همه از قدرت رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام آگاه هستند. میلیون ها نفر و شرکت در سراسر جهان از این پلت فرم برای تبلیغ برند یا ارائه شخصی از طریق ابزارهای بصری شگفت انگیز استفاده می کنند. برای تأثیر بهتر بر مخاطبان آنلاین، داشتن یک کاور هایلایت شیک بسیار مهم است. برنامه های متعددی برای پوشش هایلایت اینستاگرام وجود دارد که می توانند کار فوق العاده ای را انجام دهند. ما در ادامه برخی از بهترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

ما چند اپلیکیشن برتر IG Highlights را برای آیفون و اندروید به شما معرفی می کنیم که می توانند انتخاب مناسبی برای این کار ساده باشند. اگر می خواهید کاور هایلایت اینستاگرام را به صورت آنلاین ایجاد کنید، می توانید انتخاب های ما از بهترین سازندگان هایلایت آنلاین برای اینستاگرام را بررسی کنید.

 

برنامه Canva

برنامه ای کاملاً طراحی شده برای هر نوع ویرایش بصری، مهم نیست که مهارت های سطح بالایی دارید یا چیزی در مورد طراحی نمی دانید. سازگار با طیف گسترده ای از دستگاه های تلفن همراه و رایانه های شخصی، با   Canva می توانید بلافاصله هر ایده ای را برای یک جلد Highlights بدون توجه به موضوع یا سطح پیچیدگی آن درک کنید.

بسیاری از ویژگی‌های داخلی عالی این برنامه به شما این امکان را می‌دهند که تکنیک‌های مختلف را ترکیب کنید و در نهایت با پوشش‌های شگفت‌انگیزی که شامل تصاویر، متن و موارد دیگر می‌شود، برسید. می‌توانید از هزاران الگوی از پیش طراحی‌شده یا عکس‌های استوک شروع کنید و جلوه‌ها، برچسب‌ها یا GIF اضافه کنید. اگر چیزی کاملا متفاوت و منحصر به فرد می خواهید، فرآیند خلاقانه را از یک بوم خالی شروع کنید. علاوه بر کاورهای رسانه های اجتماعی، می توانید با این نرم افزار فیلم، داستان های خیره کننده، لوگو، کلاژ، آگهی و هر آنچه را که تصور می کنید بسازید.

برنامه picsart Highlight Cover Maker برای iOS و Android

آیا می توانید بیش از 60 میلیون استیکر و تصویر رایگان را در یک برنامه تصور کنید؟ این یک زمین بازی سرگرم کننده برای طراحی نامحدود است که از ساخت هر جلد اینستاگرام لذت خواهید برد. در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک پوشش حرفه‌ای، بدون محدودیت یا نگرانی در مورد پیچیدگی فنی، بسازید. می توانید به راحتی اشیاء ناخواسته را از تصویر حذف کنید یا آنها را در یک کولاژ عکس ترکیب کنید. حتی می توان رنگ موی شخصی را تغییر داد و با استیکر آرایشی تمام عیوب را برطرف کرد و آن را شبیه کار یک آرایشگر حرفه ای کرد.

Picsart Draw چند منظوره، با براش ها و لایه ها، هر عکس را به هنری مد روز و منحصر به فرد تبدیل می کند. برای طراحی نهایی جلد Highlights خود، فیلترها، قاب‌ها و بیش از 200 فونت متن طراح را آزمایش کنید.

برنامه  Mojito Highlight Cover Maker

 Mojito – Story Art Maker نرم افزار مدرنی است که می تواند برای نیازهای کاربران عادی رسانه های اجتماعی کاملاً کافی باشد. این مجموعه عظیمی از الگوها ندارد، اما 500 نمونه آن باید برای پیشرفته‌ترین کاربران نیز کافی باشد تا خلاقیت خود را نشان دهند یا الهام بگیرند. با استفاده از این هایلایت کاور می‌توانید استوری‌ها را ویرایش کنید و مدل مورد نیاز خود را طراحی نمایید.

پست کردن مداوم برای درگیر نگه داشتن فالوورهای شما مهم است، بنابراین باید آنها را با محتوای جدید و خلاق شگفت زده کنید. با Mojito، می‌توانید طرح‌بندی خارق‌العاده‌ای برای داستان‌ها و جلدهای IG ایجاد کنید و هر پستی را که می‌سازید جذاب کنید. می‌توانید با انتخاب الگوهای متحرک، مینیمالیستی یا الگوهای دیگر، یا فقط وارد کردن بافت‌های طبیعی پس‌زمینه، مانند Ocean یا Plant، یک شروع سریع داشته باشید. پس از انتخاب قاب مناسب و نوشتن متن، می توانید کاور را به دقت تنظیم کنید تا هویت بصری منحصر به فردی به آن ببخشید. به این ترتیب، می‌توانید پیامی واضح و قوی برای همه دنبال‌کنندگان ارسال کنید.

برنامه  Adobe Spark Post Highlight Cover Maker

این یک نرم افزار شناخته شده برای همه کسانی است که عاشق طراحی هستند و در پروژه های خلاقانه شرکت می کنند. از آنجایی که ما دائماً در عجله هستیم، Adobe Spark Post به شما این امکان را می دهد که فرآیند خلاقانه را روی دسکتاپ شروع کنید و بدون نگرانی از از دست دادن جزئیات، از دستگاه تلفن همراه خود به کار روی آن ادامه دهید. همه چیز در Cloud پشتیبان‌گیری می‌شود و می‌توانید کاور اینستاگرام خود را هر چند بار که دوست دارید دوباره ویرایش کنید و آن را مستقیماً از برنامه در نمایه IG خود به اشتراک بگذارید. این برنامه مملو از ابزارهای طراحی حرفه ای است که به شما امکان بیان بصری را می دهد. می توانید پس زمینه را تغییر دهید، اندازه تصویر را تغییر دهید یا برش دهید و مطمئن شوید که کاملاً در نقطه مورد نظر خود قرار می گیرد. همچنین می توانید از فیلترهای خیره کننده استفاده کنید.

  برنامه StoryLight  برای اینستاگرام

در اینجا یک برنامه عالی دیگر است که برای اینستاگرام و به ویژه برای کاور Highlights ساخته شده است. با این برنامه، فرآیند ساخت کاور برای اینستاگرام ساده و لذت بخش است. از آن بهره ببرید و روحیه خلاق خود را آزاد کنید. یکی از راه‌های شروع این است که از قالب‌های موجود استفاده کنید که در اشکال بسیار متنوعی وجود دارند و آنها را مطابق با ایده خود سفارشی کنید. البته، اگر به توانایی‌های خود برای ایجاد طرح‌های خیره‌کننده اعتماد دارید، فقط یک پروژه جدید باز کنید و اجازه دهید خلاقیت خودتان دست به کار شود.

با پس زمینه های دوست داشتنی، برچسب ها و ده ها نوع حاشیه بازی کنید. اگر استاد آشپزی غذاهای ایتالیایی یا فرانسوی هستید یا فقط دوست دارید یک دستور غذا را پست کنید،  Storylight آیکون های غذایی از پیش طراحی شده دارد. با چنین پوششی که با متن مناسب مزین شده است، می توانید عاشقان غذا را از سراسر جهان جذب کنید. البته، Storylight به شما اجازه می دهد تا کاور Highlights را از ابتدا طراحی کنید و ابزارهای ساده اما قدرتمندی برای کار در اختیار شما قرار می دهد. بسیاری از بسته‌های قالب رایگان هستند و اگر قالب‌های پولی را در نظر بگیرید، انتخاب گسترده‌تری دارید.

  ویرایشگر کاور StoryArt برای اینستاگرام

بسیاری از برنامه های رایگان پوشش هایلایت اینستاگرام در بازار وجود دارد که استفاده از آنها بسیار ساده است و نیازی به آموزش ندارند. یکی از آنها StoryArt است. تنها در چند دقیقه می توانید یک عکس خام را ویرایش کنید و با یک جعبه ابزار حرفه ای آن را به یک کاور عالی تبدیل کنید. بیش از 2000 قالب می تواند گزینه های مختلفی را برای طراحی شما در اختیار شما قرار دهد. همچنین، می توانید تصاویر خود را مستقیماً از آلبوم روی تلفن آپلود کنید. یک ایده عالی برای طرفداران فیلم، استفاده از فیلترهای فیلم Vintage و دادن حس آنالوگ به عکس های دیجیتال است. این یک راه خوب برای متمایز کردن محتوای شما در پلتفرم IG است.

  Story Maker برای اندروید

اگر شما یک طراحی حرفه ای نیستید و فقط یک ابزار ساده می خواهید که به آموزش زیادی نیاز ندارد، این ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. یکی از مزایای آن این است که با استفاده از این برنامه می‌توانید طرح‌بندی‌های برجسته‌ای را که قبلا ساخته‌اید ذخیره کنید و بعداً دوباره از آنها بازدید کنید. همچنین،  Story Maker به گونه‌ای طراحی شده است که فوراً الگوهای خاصی را برای چندین موقعیت مختلف مانند روز مادر، هالووین یا روز ولنتاین ارائه می‌کند. وجود قالب‌های آماده، فرآیند ایجاد را بسیار آسان‌تر می‌کند، به خصوص اگر با تفاوت‌های ظریف فرآیند ویرایش آشنا نباشید. فقط یکی از مجموعه را انتخاب کنید و یادداشت خود را با ابزارهای متن پیشرفته بنویسید.

با این برنامه می توانید طراحی جلد را به سرعت و بدون هیچ مشکلی تکمیل کنید. همه چیز خودکار است، بنابراین شما فقط می توانید از طریق پروژه خلاقانه خود عبور کنید. برای پیشبرد کار، می توانید از چند نمونه از پیش طراحی استفاده کنید و آنها را با عناصر جالبی مانند برچسب، تایپوگرافی و رنگ های مختلف ترکیب کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب به آموزش طراحی کاور پست اینستاگرام پرداختیم. اگر قصد دارید در فضای رقابتی اینستاگرام به فروش و بازدید بالا دست یابید، در ابتدا باید محتوای بصری خود را به شکل مناسب تولید کنید. بنابراین آموزش طراحی ساخت کاور اینستاگرام یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از هر چیز باید آن را مدنظر قرار دهید. در روند آموزش طراحی کاور پست اینستاگرام باید تمام موارد مربوط به ساخت حرفه ای کار را فرا بگیرید.

در این مقاله به ایده هایی که می تواند جذابیت کاور شما را چند برابر کند اشاره کردیم. فراموش نکنید اینستاگرام هرازگاهی الگوریتم های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌ کند و شما باید دانش خود را مطابق با قوانین این رسانه اجتماعی به روز کنید تا بتوانید سهم مناسبی از این فضای رقابتی را به خود اختصاص دهید.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید