تاریخ تولد در اینستاگرام

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

تاریخ تولد در اینستاگرام {تنظیمات کامل تاریخ تولد}

برای داشتن اکانت اینستاگرام در اکثر کشورها باید حداقل 13 سال سن داشته باشید. وارد کردن تاریخ تولد در اینستاگرام ضروری است تا اطمینان حاصل شود که افراد زیر سن قانونی از اینستاگرام استفاده نمی کنند. این شامل همه می‌شود، چه حساب اینستاگرام شخصی داشته و یا برای حیوان خانگی یا هر مورد دیگری حساب ایجاد کرده باشید.

به خاطر داشته باشید که تاریخ تولد شما برای دیگران در اینستاگرام قابل مشاهده نخواهد بود، حتی اگر حساب کاربری شما عمومی باشد.

این اطلاعات همچنین به اینستاگرام کمک می‌کند تا برای جوان‌ترین اعضای انجمن اینستاگرام، تجربیات مناسب‌تر و ایمن‌تری را ارائه دهد. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران زیر 16 سال (یا زیر 18 سال در برخی کشورها) برای یک حساب اینستاگرام ثبت نام می کنند، حساب به طور پیش فرض روی Private تنظیم می شود. در ادامه همراه ما باشید تا موارد بیشتری در رابطه با مشکل تاریخ تولد در اینستاگرام را بررسی کنیم.

 

بررسی مشکل مشکل تاریخ تولد در اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام شما زیر 13 سال تحت بررسی است یا تاریخ تولد خود را اضافه کرده اید و کمتر از 13 سال دارید، پیامی را مشاهده می کنید که می گوید سن شما برای استفاده از اینستاگرام کافی نیست و حساب شما حذف خواهد شد. اگر مخالف هستید، می‌توانید به اینستاگرام اعتراض کنید.

اگر تولد خود را به اینستاگرام نداده‌ باشید، اینستاگرام درخواست آن را برای شما ارسال خواهد کرد و در نهایت برای استفاده از این برنامه لازم است. در حال حاضر نیز کاربران جدید که از سال 2019 به بعد حساب خود را ایجاد کرده اند باید تاریخ تولد را وارد نمایند. اما افرادی که حساب های قدیمی تری دارند می توانند مرحله وارد کردن اطلاعات تاریخ تولد را اسکیپ نمایند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، اینستاگرام هنگام باز کردن برنامه، در صورتی که قبلاً آن را به پروفایل خود اضافه نکرده باشید، تولد شما را از شما می خواهد.

اینستاگرام در آینده از هوش مصنوعی تشخیص سن خود برای شناسایی افرادی که در مورد سن خود دروغ می‌گویند استفاده خواهد کرد. در ماه جولای، فیس‌بوک یک پست وبلاگی درباره این فناوری داشت که می‌گفت در حال تجزیه و تحلیل نظرات مربوط به پست‌های تولد شما، مانند «۲۱ام مبارک» یا «Happy Quinceañera» است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی خود، اگر فردی بگوید که سنی بالاتر از 13 یا 18 سال سن دارد، اما هوش مصنوعی خلاف این را بگوید، اینستاگرام از او می‌خواهد سن خود را با استفاده از روش‌های مختلف تأیید کند (البته نمی‌گوید دقیقاً چه چیزی این کار را انجام می‌دهد).

گاهی اوقات اطلاع از اطلاعات شخصی شما توسط شرکت ها می تواند غافلگیر کننده باشد.

 

بررسی تنظیمات تاریخ تولد در اپ اینستاگرام

 

وارد کردن تاریخ تولد در شبکه های اجتماعی مشابه اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی مدت‌هاست که از شما برای تولدتان درخواست کرده‌اند، اما الزامی بودن آن‌ها بیانگر نیاز روزافزون برای اطمینان از ایمن بودن بچه‌ها در فضای آنلاین است. کاربران اسنپ چت نیز اخیراً متوجه شده اند که شبکه های اجتماعی اطلاعاتی در اختیار دارند که ممکن است به خاطر نداشته باشند آنها را به نرم افزار داده اند.

 آنها متوجه شده اند که برنامه زمان و مکان تولد آنها را می داند زیرا آنها این اطلاعات را به ویژگی نمایه نجومی اسنپ چت داده اند و سپس ظاهراً فراموش کرده اند که این کار را زمانی انجام داده بودند. با این حال، برای کاربران اینستاگرام، این احتمالاً مشکلی نخواهد داشت وممکن است در آینده ای نزدیک نیز آن ها با چنین وضعیتی رو به رو شوند.

فیسبوک اعلام کرده است که اینستاگرام از همه کاربران می خواهد که تاریخ تولد خود را قبل از استفاده از این اپلیکیشن وارد کنند تا بخشی از تلاش های این شرکت برای معرفی تجربه ایمن کودکان زیر 18 محقق شود.

این الزام تنها دو روز قبل از شروع اجرای کد طراحی مناسب سن توسط بریتانیا معرفی شده است. این کد شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا کاربران کودک را شناسایی کنند و تلاش ویژه‌ای برای حفاظت از داده‌های شخصی آنها، محدود کردن تلاش‌ها برای تغییر رفتار و اولویت‌بندی رفاه آنها انجام دهند.

 

تشخیص صحت تاریخ تولد در اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام کاربران را ملزم به اشتراک‌گذاری مدرکی مبنی بر دقیق بودن تاریخ تولدشان نمی‌کند، این شرکت از تکنیک‌های مختلفی برای شناسایی کودکانی که اطلاعات جعلی را به عنوان بخشی از فرآیند ثبت‌نام وارد کرده‌اند، استفاده می‌کند. جزئیات مربوط به نحوه شناسایی تا به حال منتشر نشده است؛ اما مجله گاردین در یکی از خبرهای خود گفته بود که سن لیست دوستان فرد می تواند یکی از نشانه های تشخیص سن وارد شده در اینستاگرام باشد.

آخرین به روز رسانی اینستاگرام یک روز پس از آن منتشر شد که کمیسر کودکان بریتانیا، راشل دی سوزا، خواستار بررسی آنلاین سن اجباری شد.

 

مشکل تاریخ تولد در اینستاگرام

 

ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام

در حال حاضر برای ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام قانون اجباری گذاشته شده است. این قانون برای کاربرای است که هم در گذشته ثبت نام کرده اند و هم در حال ثبت نام هستند و یا می خواهند ثبت نام کنند.به علاوه افرادی که قبلاً ثبت نام کرده اند هم باید برای تغییر اطلاعات خود اقدام نمایند.

برای ثبت تاریخ تولد در اینستاگرام لازم است مراحل زیر را طی کنید:

✅در مرحله اول باید با لمس عکس پروفایل خود در قسمت پایین و سمت چپ برنامه اینستاگرام، باید به صفحه شخصی خود در این برنامه وارد شوید.

✅در مرحله بعد باید گزینه «ویرایش پروفایل» یا «Edit Profile» را انتخاب نمایید.

✅سپس باید در قسمت «ویرایش پروفایل» یک سری اطلاعات از جمله نام، نام کاربری و بیو را ببینید که در آخرین قسمت این بخش هم گزینه ای با عنوان «تنظیمات اطلاعات شخصی» یا «Personal Information settings» مشاهده خواهد شد و باید بر روی ان کلیک نموده و وارد آن شوید.

✅در نهایت پس از وارد شدن به این بخش هم باید دوباره گزینه آخر لیست که مربوط به تاریخ تولد می باشد را انتخاب نمایید. این گزینه با عنوان تاریخ تولد نمایش داده می شود. باید بر روی این قسمت کلیک کرده و تاریخ تولد میلادی خود را به صورت دقیق وارد کنید.

 

اگر سن را در اینستاگرام اشتباه وارد کردم چه کنم؟

ممکن است برخی سن خود را در اینستاگرام به اشتباه وارد کرده باشند که در این گونه مواقع نیز باید ویرایش را انجام دهند.مواردی که قبل از این بررسی شد برای زمانی بود که هنوز افراد اخطار محدودیت اکانت خود را دریافت نکرده بودند. زیرا اگر اینستاگرام اخطار را بدهد، سخت گیرانه تر عمل خواهد کرد و ممکن است حساب افراد را متوقف نماید؛ اما اگر هنوز حساب شما متوقف نشده است نیاز است طبق مراحل زیر عمل نمایید:

✅ابتدا وارد تنظیمات حساب کاربری تان شوید.

✅سپس گزینه help را انتخاب کنید.

✅در مرحله بعد باید گزینه Report a problem را انتخاب کنید و سپس مشکل خود را برای اینستاگرام شرح داده و منتظر جواب بمانید. توجه داشته باشید که متن پیام شما باید به زبان انگلیسی باشد. در ضمن اگر از خطایی که پیش از این دریافت کرده‌ باشید باید اسکرین شات بگیرید و آن را هم همراه پیامتان ارسال نمایید.

✅در مواقعی که حساب شما مسدود می شود باید مشکل را به اینستاگرام گزارش نمایید. سپس با وارد کردن اطلاعات داده شده در فرم مخصوص گزارش منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. در مرحله بعدی باید به مدت 10 روز منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود؛ اگر باز هم مشکل برطرف نشد دوباره مراحل را تکرار کنید.

 

چرا اینستاگرام تنظیمات تاریخ تولد را فعال کرده است؟

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، ممکن است پیامی برای وارد کردن تاریخ تولد خود مشاهده کرده باشید، با این فرض که قبلاً آن را به حساب خود اضافه نکرده اید. اما چرا اینگونه است و اینستاگرام قرار است با اطلاعات تولد شما چه کند؟

بیایید بررسی کنیم که چرا اینستاگرام کاربران را مجبور می کند تا تاریخ تولد خود را وارد کنند.

افزودن روز تولد به اینستاگرام اکنون اجباری است.

اینستاگرام در یک پست وبلاگی در آگوست 2021 اعلام کرد که از همه کاربران می خواهد تا تاریخ تولد خود را به حساب خود اضافه کنند. اگر در گذشته تاریخ تولد خود را به این سرویس ارائه نکرده‌اید، احتمالاً مجبور شده‌اید آن را از طریق یک درخواست اضافه کنید.

این سرویس همچنین کاربران اینستاگرام را ملزم به تایید تولد خود با باز کردن عکسی با عنوان محتوای حساس کرد. این سایت از این برچسب برای محو کردن عکس‌هایی که حاوی محتوای «ناراحت‌کننده یا توهین‌آمیز» هستند استفاده می‌کند.

اینستاگرام مدتی است که تنظیمات تاریخ تولد را فعال کرده است. برای بررسی آن، باید از صفحه نمایه خود در سمت راست پایین برنامه اینستاگرام استفاده نمایید، سپس روی منوی سه نواری ضربه بزنید. به Settings > Account > Personal Information بروید تا تاریخ تولد خود را اضافه کنید، البته اگر قبلاً آن را اضافه نکرده اید. اگر حساب های فیس بوک و اینستاگرام خود را متصل کرده باشید، اینستاگرام به طور خودکار تولد شما را از فیس بوک پر می کند.

اینستاگرام برای شخصی سازی بیشتر این تجربه تولد شما را درخواست می کند، اما در درجه اول برای محافظت از کاربران زیر سن قانونی است. در حال حاضر، اینستاگرام فقط به افراد 13 سال و بالاتر اجازه عضویت می دهد.

با گذشت زمان، اینستاگرام چندین محافظ برای نوجوانان اضافه کرده است. این موارد شامل خصوصی کردن پروفایل افراد زیر 16 سال به طور پیش‌فرض، جلوگیری از پیام‌رسانی بزرگسالان به افراد زیر 18 سال در صورتی که نوجوان بزرگسال را دنبال نمی‌کند و پنهان کردن نمایه‌های نوجوان از بزرگسالان در مکان‌های عمومی مانند صفحه کاوش است.

البته، برای اینکه اینستاگرام بتواند به طور موثر از این محافظت ها استفاده کند، باید بداند چند سال دارید. با وارد کردن تاریخ تولد خود، تشخیص اینکه آیا نوجوان هستید یا بزرگسال را برای اینستاگرام آسان می‌کنید، بنابراین می‌تواند بر اساس آن محافظت‌ها را تنظیم کند. اینستاگرام همچنین برای کسانی که به فرزندان خود اجازه استفاده از سایت را می دهند، کنترل والدین را ارائه می دهد.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی مشکل تاریخ تولد در اینستاگرام بپردازیم. از آنجایی که وارد کردت تاریخ تولد در اینستاگرام اجباری شده است نیاز است که تنظیمات مربوط به آن را بدانید و تاریخ تولد خود را به درستی وارد کنید.

درباره نویسنده



نویسنده
efhami

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط