مشکل باز نشدن اینستاگرام

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

مشکل باز نشدن اینستاگرام⭐{چرا اینستا بالا نمیاد؟}

امروزه با پررنگ تر شدن نقش شبکه های اجتماعی، افراد زمان زیادی را به گشت و گذار در این برنامه ها اختصاص می دهند. اینستاگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ارتباط جمعی در بین نرم افزار های موجود است، این برنامه از بدو رونمایی با استقبال چشمگیر کاربران فضای مجازی در سرتاسر جهان مواجه شد. افراد با استفاده از این برنامه میتوانند با دوستان خود در ارتباط بوده و لحظات خاطره انگیز خود را با دنبال کننده های خود به اشتراک بگذارند. هرچند که توسعه دهندگان اینستاگرام همواره به دنبال رفع ایرادات و بهبود این نرم افزار هستند، اما یکی از مشکلات شایع کاربران اینستاگرام رفرش نشدن این برنامه است. فرآیند تازه سازی در این برنامه بسیار آسان است و تنها با کشیدن صفحه به سمت پایین انجام میگیرد، اما گاهی بنا بر دلایل متعدد این فرآیند با مشکل مواجه میشود. برای رسیدن به پاسخ قطعی سوال ” چرا اینستا بالا نمیاد؟ ” و  راه حل های رفع قطعی مشکل باز نشدن اینستاگرام با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

مشکل باز نشدن اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران حداقل یک با بار آن مواجه شده اند، مشکل باز نشدن اینستاگرام میباشد. فرآیند مشاهده پست های جدید در اینستاگرام بسیار ساده میباشد و تنها با یک بار اسکرول کردن صفحه، اینستاگرام کاربر رفرش میشود؛ با این وجود در بسیاری از مواقع این فرآیند با اختلالاتی مواجه میشد، در این مواقع کاربران خطای ” couldn’t refresh feed ” را در صفحه اصلی مشاهده میکنند. عوامل زیادی نظیر پر بودن حافظه، نوسانات اینترنت و …  میتوانند موجب بروز این خطا شوند. در ادامه به طور مجزا به دلایل و راه حل های رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام میپردازیم.

 

برای اطلاع از جایگزین اینستاگرام وارد شوید.

 

رفرش نشدن اینستاگرام

علت باز نشدن اینستاگرام

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که با سوال ” چرا اینستا بالا نمیاد؟ ” مواجه شده اید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا از دلایل و راه حل های رفع صد در صدی این مشکل اطلاع پیدا کنید.

 

✔ نوسانات اینترنت

یکی از رایج ترین دلایل باز نشدن اینستاگرام، کم بودن سرعت اینترنت و یا قطعی آن است. پیشنهاد میشود پس از مواجه شدن با خطای couldn’t refresh feed، ابتدا سرعت اینترنت خود را با استفاده از برنامه های تست سرعت نظیر speedtest آزمایش کنید و سپس در صورت عدم مشکل در برقراری اتصال، اقدام به بررسی دیگر دلایل کنید.

 

✔ پر بودن حافظه داخلی تلفن همراه

پر بودن حافظه دستگاه، مشکلات زیادی نظیر اختلال در سرعت عملکرد دستگاه، رفرش و باز نشدن بسیاری از برنامه را به همراه دارد. اینستاگرام نیز از مشکلاتی که پر بودن حافظه داخلی برای دستگاه ایجاد میکند مستثنی نبوده و در صورت کمبود حافظه، این برنامه نیز دچار اختلالاتی نظیر رفرش نشدن و بروز خطای couldn’t refresh feed میشود. شما میتوانید با پاکسازی تلفن هوشمند خود از اطلاعات اضافه، فضای خالی بیشتری برای بهبود عملکرد تلفن همراه ایجاد کرده و مشکل باز نشدن اینستاگرام را به آسانی رفع کنید.

 

✔ استفاد از vpn 

یکی دیگر از رایج ترین دلایل باز نشدن اینستاگرام استفاده از فیلتر شکن ها و یا vpn است. با توجه به قوانین وضع شده در کشور های مختلف، در برخی از کشور ها، برنامه اینستاگرام با محدودیت های زیادی مواجه است؛ افراد برای رفع محدودیت ها عموما از برنامه های تغییر آی پی یا همان فیلتر شکن استفاده میکنند. vpn ها با تغییر آی پی کاربر، محدودیت ها را رفع کرده و امکان دسترسی به اینستاگرام را میدهند، حال آنکه بسیاری از فیلتر شکن ها، در هر بار اتصال، آی پی جدیدی به افراد ارائه می دهند که این موجب میشود تا اینستاگرام کاربر را به عنوان ربات شناسایی کرده و خطای couldn’t refresh feed را نمایش دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از vpn هایی با امکان استفاده از ip ثابت استفاده کنید.

 

 

چرا اینستا بالا نمیاد

 

 

✔ آپدیت نکردن اینستاگرام

توسعه دهندگان اینستاگرام همواره به دنبال اضافه کردن امکانات جدیدی به این برنامه هستند تا از رقابت با دیگر اپلیکیشن های هم رده، باز نمانند. یکی از علت های بروز مشکل باز نشدن اینستاگرام، به روز نبودن نرم افزار میباشد. قابل ذکر است که با رونمایی از نسخه های جدید تر، امکانات ورژن های قدیمی محدود و به مرور زمان غیر فعال می شود و در نتیجه باعث بروز مشکلاتی از قبیل رفرش نشدن برنامه میشود. اگر در حال استفاده از نسخه قدیمی این برنامه هستید، با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی سیستم عامل تلفن هوشمند خود، اقدام به آپدیت اینستاگرام نمایید.

 

✔ بلاک شدن توسط اینستاگرام

همه برنامه های موجود در فضای مجازی، پیش از ساخت پروفایل، مواردی را به عنوان قوانین و مقررات به نمایش می گذارند، کاربران نیز با فعال کردن آیکون تیک موافق خود را با این قوانین اعلام میکنند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کاربرانش را ملزم به رعایت دسته ای از قوانین میکند. حال اگر کاربران پس از ساخت اکانت، اقدام به انتشار تصاویری خارج از چارچوب های تعریف شده نمایند، اینستاگرام محدودیت هایی را برای آنها اعمال میکند و ممکن است کاربر با مشکل باز نشدن اینستاگرام نیز مواجه شود.

✔ مشکلات سراسری اینستاگرام

در مواقعی نیز اختلالاتی به صورت سراسری در زیرساخت های برنامه به وجود می آید که ممکن است در نتیجه آنها کاربران به طور مقطعی با مشکل باز نشدن اینستاگرام مواجه شوند. برای اطمینان از این مسئله، میتوانید به دیگر برنامه های خود مراجعه کنید تا از اتصال اینترنت و دیگر موارد اطلاع یابید.

 

مشکل بالا نیامدن اینستاگرام

 

حل مشکل رفرش نشدن اینستاگرام

همانطور که گفته شد، فاکتور های متعددی باعث بروز مشکل باز نشدن اینستاگرام می شوند که به گروهی از مهم ترین عوامل نیز پرداخته شد؛ برای حل صد در صدی مشکل باز نشدن اینستاگرام کافیست فاکتور های بالا را بررسی کرده و دستورالعمل ها را انجام دهید تا با آرامش خاطر و بدون بروز هرگونه خطا به پروفایل شخصی خود دسترسی داشته باشید. در ادامه برخی از مهم ترین راه حل های رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام به طور خلاصه آورده شده است.

 

 اینترنتبا استفاده از اپلیکیشن های تست سرعت همچون speedtest از سرعت و اتصال اینترنت خود اطمینان یابید.

✅ پاک کردن حافظه داخلی: اگر دستگاه شما از حافظه داخلی کافی برخوردار نیست، اقدام به حذف اطلاعات اضافه نمایید. این کار بر روی بهبود عملکرد تمامی برنامه ها اثرگذار است.

✅ وی پی ان: در صورتی که لازم است برای دسترسی به اینستاگرام از فیلتر شکن خود را فعال کنید، از vpn هایی با آی پی های ثابت استفاده کنید تا به عنوان ربات شناسایی نشوید.

✅ آپدیت کردن: اگر در حال استفاده از نسخه قدیمی اینستاگرام هستید، اقدام به دانلود نسخه به روز این برنامه نمایید تا همزمان علاوه بر حل مشکل باز نشدن اینستاگرام از امکانات جدید این نرم افزار نیز بهره ببرید.

✅ پاک کردن حافظه پنهان: همه برنامه های موجود در تلفن هوشمند شما، دارای حافظه ای با نام حافظه پنهان و یا کش هستند که فضای زیادی را اشغال کرده و مانع از عملکرد صحیح نرم افزار میشوند. برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و پاک کردن کش این برنامه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

تنظیمات⬅ برنامه ها (apps) ⬅ کلیک بر روی برنامه instagram ⬅ انتخاب گزینه storage ⬅ پاک کردن حافظه پنهان (clear cache)

✅ خروج از حساب کاربری: با ورود به بخش پروفایل شخصی، منوی تنظیمات و سپس انتخاب گزینه log out میتوانید از اکانت شخصی خود خارج و مجددا وارد شوید.

✅ تنظیم زمان: یکی از راه های حل مشکل باز نشدن اینستاگرام تغییر تنظیمات زمان و تاریخ از حالت دستی به اتوماتیک است.

تنظیمات⬅ مدیریت عمومی ( general management ) ⬅ زمان و تاریخ ( date and time ) ⬅ فعال کردن تنظیم خودکار تاریخ و زمان ( automatic date and time ) 

 

 

 ❗ توجه ❗

در صورت پاک کردن حافظه پنهان برنامه، نیاز است اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور را مجددا وارد نمایید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام

علاوه بر باز نشدن ممکن است گاهی صفحه اینستاگرام شما سیاه شود که در این مواقع یک سری راهکارها وجود دارد و ما در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ممکن است کاربران Instagram در حین استفاده از آن متوجه سیاه شدن صفحه شوند که این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد.

 

چرا صفحه اصلی اینستا سیاه می شود؟

در درجه اول ممکن است مشکل از سرورهای اپلیکیشن اینستاگرام باشد. در این مواقع شما نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. تنها باید منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. اگر دوست داشتید از این موضوع مطمئن شوید، می توانید به وبسایت های

Downdetector و IsTheServiceDown مراجعه کنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام در اپل و اندروید با چک کردن اینترنت

اگر مشکل از سمت سرورها نبود، اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن اینترنت است. ممکن است اینترنت شما مشکل سراسری داشته و یا حتی تمام شده باشد.

 

رفع مشکل سیاه شدن صفحه هوم اینستاگرام با بستن تمامی برنامه‌ها

راهکاردیگری که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم، بستن تمامی برنامه هایی است که در پیش زمینه تلفن همراه شما در حال فعالیت هستند.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام در اپل با خاموش کردن Full Keyboard Access

برای رفع این مشکل در گوشی های اپل وارد settings شوید. در مرحله بعد روی Accessibility بزنید. سپس از بخش Physical and motor روی Keyboards بزنید. سپس روی Full Keyboard Access کلیک کرده و در آخر علامت جلوی Full Keyboard Access را خاموش کنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه اول اینستاگرام با ری استارت کردن گوشی

یکی از ساده ترین راه های حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام در آیفون و اندروید این راه اندازی دوباره گوشی است.  همین کار ساده بسیاری از باگ ها و مشکلات را رفع می‌کند.

 

رفع مشکل سیاه شدن پست اینستاگرام با پاک کردن کش

گاهی انباشته شدن کش اینستاگرام، می تواند خود زمینه ساز مشکلات فراوانی باشد. برای پاک کردن کش، کافی است وارد Settings و سپس Apps شوید.

Instagram را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس روی Storage بزنید.

روی Clear cache بزنید.

 

حل مشکل تاریک شدن صفحه اینستاگرام با آپدیت کردن برنامه

بهتر است قبل از بروز هرمشکلی، خودتان اینستاگرام را مرتب آپدیت نمایید. یکی از دلایل سیاه شدن صفحه اپلیکیشن شما می تواند عدم به روز رسانی باشد.

برای این کار به App Store یا گوگل پلی بروید. سپس اینستاگرام را جستجو کنید. در صورت وجود آپدیت دکمه Update را می توانید مشاهده کنید. روی آن بزنید تا برنامه آپدیت شود.

 

حل مشکل مشکی شدن صفحه اینستاگرام با حذف و نصب مجدد برنامه

گاهی حذف و نصب مجدد برنامه نیز می تواند به شما کمک کند.

برای این کار وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید. سپس اینستاگرام را جستجو کرده و سپس روی Uninstall بزنید. همچنین می توانید با نگه داشتن آیکون اینستاگرام در بخش منوی گوشی آن را حذف نمایید. چند ثانیه روی آیکون نگه دارید. سپس Uninstall یا Delete را بزنید.

حال گوشی را ری استارت کنید. دوباره به اپ استور یا گوگل پلی رفته و اینستا را سرچ کنید. این بار روی Install بزنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام با ورود مجدد به اکانت

روش دیگری که می توانیم برای حل مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام به شما پیشنهاد دهیم، ورود مجدد به اکانت است.

برای این کار کافی است از اکانت خود خارج و دوباره به آن وارد شوید. برای این امر وارد اینستاگرام شوید. سپس روی آیکون پروفایل در گوشه پایین و سمت راست بزنید. حال از گوشه سمت راست و بالای روی منوی سه خطی بزنید. Settings را انتخاب کنید.

حال روی Logout بزنید.

سپس از برنامه خارج شوید. دوباره آن را باز کنید. نام کاربری و رمز را وارد کنید و در نهایت روی Log In بزنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه چت اینستاگرام با غیر فعال کردن Power Saving mode

حالت Power Saving mode وضعیتی است که به شارژ ماندن تلفن همراه شما در کمترین حالت باطری کمک می کند، اما گاهی این ابزار می تواند منجر به بروز اختلال در اینستاگرام شود. برای خارج کردن تلفن همراه تان از این وضعیت کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

در آیفون به Settings و سپس Battery بروید. سپس علامت Low Power Mode را خاموش کنید.

در اندروید به Settings بروید. سپس روی Battery and device care بزنید.

روی Battery بزنید.

علامت Power saving mode را خاموش کنید.

 

رفع مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام با گزارش دادن مشکل

اگر هیچ یک از روش های فوق برای شما کارساز نبود، می توانید به اینستاگرام مشکل را گزارش دهید تا برای برطرف کردن آن اقدام شود. برای این کار کافی است،

مرورگری را باز کرده و سپس وارد سایت اینستاگرام  و وارد اکانت خود شوید. سپس روی پروفایل بزنید. حال روی علامت چرخ دنده بزنید. Report a Problem را انتخاب کنید. حال مشکل خود را کوتاه توضیح دهید. همچنین می توانید اسکرین شاتی از سیاه شدن قرار دهید:

Hello Instagram Team, My Instagram is not loading and it’s showing a black screen. I am not able to use my Instagram account on the app. Please help me to fix the issue as soon as possible. Thanks

از متن بالا استفاده کنید. سپس روی Report a Problem کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

یکی از مشکلات رایجی که کاربران اینستاگرام با آن مواجه هستند، مشکل بالا نیامدن صفحه اصلی و مواجه با خطای couldn’t refresh feed است، عوامل متعددی  نظیر آپدیت نبودن اینستاگرام، سرعت اینترنت، پر بودن حافظه دستگاه و … باعث بروز این خطا میشود. در مقاله فوق مهم ترین دلایل رفرش نشدن اینستاگرام بررسی شد و  بهترین راه حل های رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام نیز ارائه شد. در صورت وجود هرگونه سوال، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

 

درباره نویسنده



نویسنده
oliaii

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط