سایز استوری اینستاگرام

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

سایز استوری اینستاگرام 2023 {ابعاد استوری در فتوشاپ}

اینستاگرام یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ارتباط اجتماعی است که مخاطبان زیادی را در سرتاسر جهان جذب خود کرده است. توسعه دهندگان این اپلیکیشن در تلاش هستند تا با هر بار بروزرسانی آن، خدمات و امکانات جدید تری در اختیار کاربران قرار دهند. یکی از این امکانات قابلیت به اشتراک گذاری استوری میباشد. قابلیتی که از ابتدای معرفی آن با استقبال چشمگیری مواجه شد. استوری میتواند تاثیر بسزایی در رشد و پیشرفت انواع کسب و کار ها در اینستاگرام داشته باشد. فاکتور های زیادی بر روی زیبایی تصویر در قالب استوری اثر گذارند، اما یکی از مهم ترین آنها رعایت اندازه استاندارد میباشد. در این مطلب به چگونگی تنظیم سایز استوری اینستاگرام و ابعاد استاندارد آن پرداخته شده است.

 

سایز استوری اینستاگرام

اینستاگرام همواره راه های گوناگونی در جهت اشتراک لحظه ها در اختیار کاربرانش قرار میدهد اما در سال 2017 توسعه دهندگان اینستاگرام از قابلیت جدیدی با نام استوری رونمایی کردند. کاربران با استفاده از استوری میتوانند تصاویر و فیلم های مورد نظر خود را به مدت 24 ساعت با دنبال کننده های خود به اشتراک بگذارند. با گذشت زمان و استقبال بیشتر کاربران از استوری، امکانات بیشتری نظیر اضافه کردن استیکر های گوناگون و تعامل با مخاطب از طریق رای گیری و یا پرسش و پاسخ به آن اضافه شد. حال آنکه بسیاری از برند ها و بیزنس های بزرگ نیز برای رشد و ارتقاء کسب و کار خود از قابلیت استوری به طور هوشمندانه ای بهره میبرند. اما یکی فاکتور هایی که باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر محتوا در قالب استوری میشود، جلوه بصری آن است. محتوای خلاقانه، عکاسی زیبا و رعایت کادر بندی و اندازه، تاثیر بسزایی در دیده شدن استوری شما دارد. اینستاگرام کاربران را ملزم به رعایت ابعاد استوری نمیکند اما پیشنهاد میشود ابعاد 1920(طول)*1080(عرض) را برای استوری های خود اعمال کنید. قابل ذکر است که این ابعاد با کیفیت اچ دی برابری میکنند. شما همچنین میتوانید از تصاویر با ابعاد 16 به 9 نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید در صورت بارگذاری عکس با وضوح پایین، کیفیت مطلوبی ارائه داده نخواهد شد.

 

سایز استاندارد استوری

 

 

? همچنین پیشنهاد میشود تا 250 پیکسل از بالا و پایین عکس را متن مهمی یادداشت نکنید(safe zone)، زیرا با توجه به تنوع صفحه های گوشی های هوشمند، این امکان وجود دارد که برخی از مخاطبان شما قادر به مشاهده بخشی از ابتدا و انتهای استوری شما نباشند.

 

نرم افزار های تغییر سایز اینستاگرام

در دنیای تکنولوژی، افراد با در دست داشتن تنها یک تلفن همراه هوشمند، میتوانند به دریایی از ابزار های گونان دسترسی داشته باشند. امروزه برای تولید محتوا دیگر لزومی به داشتن اپلیکیشن های پیچیده و یا کامپیوتر نیست، بسیاری از کاربران موفق در اینستاگرام، محتوای صفحه خود را از طریق تلفن همراه خلق و ویرایش میکنند. قابل توجه است که بسیاری از نرم افزار های ارتباط اجتماعی از قالب ها و چارچوب های خاصی برای بارگذاری تصاویر پیروی میکنند، اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و قالب خاصی را برای پروفایل، پست و استوری در نظر گرفته است، هرچند استفاده از این ابعاد در استوری الزامی نمیباشد اما همانطور که گفته شد تاثیر بسزایی در زیبایی تصویر خواهد داشت. در ادامه چند نمونه از نرم افزار های کاربردی جهت تنظیم سایز استوری اینستاگرام آورده شده است.

 

برنامه picsart

برنامه picsart  یکی از محبوب ترین  و قوی ترین استودیو های ویرایش عکس برای سیستم عامل اندروید می باشد. با دانلود این اپلیکیشن به ابزار های رایگان زیادی دسترسی خواهید داشت، اما جهت تنظیم ابعاد استوری اینستاگرام میتوانید با مراجعه به قسمت tools و سپس crop، قالب استوری را انتخاب کرده و به راحتی عکس را برش دهید و فایل نهایی را در دستگاه خود ذخیره کنید.

 

برنامه photo & picture resizer

با نصب این برنامه میتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن عکس مورد نظرتان را در ابعاد استوری اینستاگرام تنظیم کنید. این اپلیکیشن شامل دسته ای از ابعاد های آماده است. همچنین میتوانید به صورت دستی نیز سایز های مورد نظرتان را درج نمایید.

 

  برنامه photo resizer

برنامه  photo resizer نیز یکی از ابزار های کم حجم اما کارآمد است که با استفاده از آن میتوانید به آسانی ابعاد مورد نظرتان بر روی عکس دلخواه اعمال کنید. این برنامه شامل 4 سایز پیش فرض یعنی: 1024*768، 800*600، 640*320  میباشد. همچنین کاربران میتوانند ابعاد سفارشی خود را نیز ثبت کنند. برای تنظیم سایز استوری اینستاگرام نیز کافیست تا ابعاد 1920*1080 را در کادر های مربوطه وارد کنید.

 

سایت های تنظیم ابعاد استوری اینستاگرام

اگر امکان دانلود نرم افزار های گوناگون را ندارید و یا اپلیکیشن مناسب سیستم عامل تلفن همراه شما در دسترس نیست، میتوانید از ابزار های آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنید. یکی از راه های تنظیم ابعاد استوری اینستاگرام، بهره مندی از سرویس های رایگان دنیای اینترنت است. ابزار های آنلاین زیادی در سر تا سر جهان وجود دارند که به واسطه آنها و تنها با چند کلیک می توان تغییرات زیادی در تصویر و یا فیلم ایجاد کرد. در ادامه به معرفی چند نمونه از سایت های تغییر سایز عکس و تنظیم سایز استوری اینستاگرام پرداخته شده است.

 

 Bulk Resize Photos

Bulk Resize Photos  یکی از ابزار های رایگان و کارآمد برای تغییر ابعاد تصاویر و همچنین تنظیم سایز استوری اینستاگرام است. با استفاده از این سایت میتوایند به سادگی و با درج عرض و طول دلخواه فایل خروجی را دانلود کنید. همچنین این سرویس به کاربران امکان تبدیل عکس مورد نظر به فرمت های jpg، png و webp ، تغییر رنگ پس زمینه و تغییر کیفیت را نیز میدهد.

 

Birme 

Birme( batch image resizing made easy)  نیز یکی دیگر از سرویس های آنلاین موجود در زمینه تغییر سایز عکس است. برای تنظیم سایز استوری اینستاگرام کافیست تا ابعاد گفته شده را در کادر های عرض و طول وارد کنید و در نهایت نتیجه را به صورت فایل تکی یا به صورت فایل زیپ دانلود کنید.

 

KapWing’s Resizer ☑ 

یکی از ابزار های آنلاین محبوب در خصوص تنظیم سایز استوری اینستاگرام، KapWing میباشد. با ورود به این سایت، میتوانید تصویر و یا ویدیو مورد نظرتان را drag & drop  کرده و با استفاده از قالب 9:16 تصویر خود را برش دهید. این سرویس آنلاین تنها محدود به تغییر سایز استوری اینستاگرام نمیباشد و امکانات زیادی جهت ویرایش تصاویر و ویدیو برخوردار است.

 

برای اطلاع از جایگزین اینستاگرام وارد شوید.

 

سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ

اگر امکان استفاده آنلاین از سرویس های آنلاین  و برنامه های موجود جهت تنظیم سایز استوری اینستاگرام را نداشته و نرم افزار فتوشاپ را در سیستم خود نصب و راه اندازی کرده اید، میتوانید با استفاده از این نرم افزار قدرتمند ویرایش عکس، اقدام به تنظیم ابعاد استوری اینستاگرام خود کنید. نحوه انجام این کار در ادامه توضیح داده شده است:

 

✔️ برای اعمال سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ، ابتدا وارد برنامه شده و از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه file و سپس new را انتخاب کنید.

 

 

ابعاد استوری اینستاگرام در فتوشاپ

 

 

✔️ در پنجره باز شده، ابعاد سفارشی خود را وارد کنید. برای تنظیم سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ کافیست در کادر width عدد 1080 و در کادر height عدد 1920 را وارد کرده و گزینه ok را انتخاب کنید.

 

 

ابعاد استوری در فتوشاپ

 

 

✔️ در مرحله آخر تصویر انتخابی خود را با روش drag & drop به نرم افزار فتوشاپ انتقال داده و در نهایت مجددا از منوی بالای صفحه file  را انتخاب و بر روی گزینه save as  کلیک کرده و پس از انتخاب محل ذخیره شدن تصویر بر روی save کلیک کنید.

  ? درگ و دراپ : برای کشیدن و رها کردن یک فایل، کافیست نشانگر موس را بر روی فایل مورد نظر برده، کلید چپ موس را نگه دارید و فایل را بر روی مقصد مورد نظر رها کنید.

 

ابعاد کاور هایلایت اینستاگرام

دو سال پس از رونمایی از قابلیت استوری و استقبال گسترده کاربران از آن، اینستاگرام امکان هایلایت با هدف ثبت بهترین لحظات استوری اضافه کرد، کاربران با هایلایت کردن استوری های خود، عمر استوری های منتخب خود را به بیش از 24 ساعت تبدیل میکنند. هایلایت به عنوان یک دفتر خاطره در صفحه پروفایل افراد و دقیقا در قسمت پایین bio صفحه کاربران قرار گرفته است. همچنین کاربران میتوانند با دسته بندی استوری های خود، هر یک را در هایلایت جداگانه ای ذخیره و برای آنها عکسی به عنوان کاور نیز در نظر بگیرند. ابعاد کاور هایلایت اینستاگرام دقیقا هم اندازه با پروفایل و در سایز 2000 * 2000 پیکسل میباشد.

 

خلاصه مطلب

استوری اینستاگرام یکی از محبوب ترین امکانات این نرم افزار است که از بدو رونمایی با استقبال زیادی مواجه شد، به طوری که با اضافه شدن امکان به اشتراک گذاری لحظات از طریق استوری، کاربران اینستاگرام به طور چشمگیری افزایش پیدا کردند. همچنین بیزنس های زیادی برای به نمایش گذاشتن کسب و کار خود و ارتقای آن، از استوری اینستاگرام استفاده میکنند. یکی از فاکتور هایی که در زیبایی استوری تاثیرگذار است، رعایت سایز استوری اینستاگرام است، که موجب ارتقای جلوه های بصری محتوا میشود. در مقاله فوق به طور کامل به نحوه تنظیم ابعاد استوری اینستاگرام پرداخته شد.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

 

درباره نویسنده



نویسنده
oliaii

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط