همکاری در فروش دیجی کالا

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

همکاری در فروش دیجی کالا {بررسی جامع افیلیت مارکتینگ دیجی کالا}

برای بسیاری از افرادی که مایل به همکاری با فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هستند، این سوال پیش آمده که همکاری در فروش دیجی کالا چیست؟ همکاری در فروش دیجی کالا یکی از فرصت ‌های است که این مجموعه برای کسب درآمد بدون فروش مستقیم محصولات فراهم کرده است. در حال حاضر روش های مختلفی جهت کسب درآمد اینترنتی وجود دارد. شما می توانید با داشتن یک سایت به فروش محصولات تان بپردازید یا اینکه در سایت های چند فروشندگی مانند دیجی کالا عضو شوید و بدون نیاز به داشتن سایت محصولات خود را به فروش برسانید.

اما همکاری در فروش دیجی کالا یا افیلیت مارکتینگ یکی دیگر از روش های است که با طریق آن می‌ توانید در این مجموعه فعالیت کنید. بسیاری از افراد در خصوص روش کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ در دیجی کالا اطلاعات کافی ندارند، از این رو در این مقاله به بررسی همکاری در فروش دیجی کالا و روش های کسب درآمد از آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

افیلیت مارکتینگ دیجی کالا چیست؟

? دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی با داشتن سابقه طولانی در امر فروش و بازاریابی توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. اما یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا خلاقیت در فروش و روش بازاریابی است. یکی از روش هایی که در مدل کسب و کار دیجی کالا وجود دارد روش‌ افیلیت مارکتینگ است که شرکت های بزرگ مثل Amazon ،eBay  ، Wix برای بازاریابی محصولات از آن بهره می برند. شرکت های ایرانی نیز در سال‌ های اخیر از طریق همکاری در فروش برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند و یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی به حساب می ‌آید. اما همکاری در فروش دیجی کالا چیست؟ این روش که به عنوان افیلیت مارکتینگ دیجی کالا نیز شناخته می شود، یک روش بازاریابی مستقیم محصولات و کسب درآمد آنلاین می باشد.

در این روش با بازاریابی محصولات قسمتی از سود به ازای فروش را دریافت می کنید و این میزان پورسانت و کمیسیون توسط سایت دیجی کالا تعیین می شود. دیجی کالا از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده و محصولات خود از طریق کانال های تلگرام، اینستاگرام و سایت خود به فروش می رساند. اما همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به یک سری امکانات نیاز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

همکاری در فروش دیجیکالا

 

پیش نیازهای همکاری در فروش دیجی کالا

? همانگونه که اشاره شد دیجی کالا یکی از سایت های پرطرفدار ایرانی در فروش محصولات است. برای شرکت در سیستم کسب درآمد دیجی کالا، باید ابتدا عضو سایت افیلیت مارکتینگ دیجی کالا شوید و یک سایت یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام داشته باشید. یکی از موارد ضروری دیگر که باید در فرایند فروش خود در نظر داشته باشید، تولید محتوای روزانه است که باید محتوای متنی تصویری و ویدئویی در خصوص معرفی محصولات و ویژگی های آن تولید کنید و این امر می تواند نرخ تبدیل شما را بالا ببرد.

نوشتن مطالب در وبلاگ نیز می تواند در بازدید شما بسیار موثر باشد و صفحه شما را به نتایج اول گوگل بیاورد. برای برای اینستاگرام هم می توانید با تولید محتوا مناسب فالوورهای خود را افزایش دهید، گرچه به تعداد فالوورهای بالا نیاز نیست و آنجا به معرفی محصولات خود به کسب درآمد بپردازید. اما آنچه که اهمیت دارد میزان درآمد از همکاری در فروش دیجی کالا است و بسیاری از کسانی که قصد همکاری با دیجی کالا دارند، ابتدا در مورد میزان درآمد آن سوال می پرسند. در ادامه بیشتر به درآمدی که از طریق همکاری با در فروش دیجی کالا به دست می آید را توضیح خواهیم داد.

 

میزان درآمد افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

همکاری در فروش دیجی کالا می تواند منبع درآمد خوبی برای همه اقشار جامعه باشد. از مزایای این روش درآمدی این است که نیاز به سرمایه اولیه ندارد. میزان درآمد با توجه به تعداد فروش و نوع محصولاتی که در سایت خود معرفی می کنید، متفاوت است. کمیسیون محصولات مختلف ۱ تا ۱۱ درصد می باشد. در واقع هر چقدر محصولات بیشتری از طریق بازاریابی و فروش برسد، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. فرمول همکاری در فروش دیجی کالا به شکل زیر است:

 

تعداد کلیک * نرخ تبدیل *  میانگین فروش * درصد کمیسیون

 

بنابراین چیزی که در افزایش فروش شما موثر است، انتخاب محصولات پر فروش می باشد. شما باید محصولاتی را انتخاب کنید بیشترین فروش و خرید را دارد. به طور مثال محصولاتی چون گوشی موبایل، کفش، ماسک تنفسی، تلویزیون، لپ تاپ، مودم و تبلت در رده های اول فروش دیجی کالا هستند و کتاب، اسپیکر، ساعت هوشمند، ساعت مچی در رده های بعدی قرار می ‌گیرند. بنابراین می توانید با داشتن یک تولید محتوای مناسب و کاربرپسند در جذب مشتریان موفق باشید.

 

کمیسیون افیلیت مارکتینگ دیجی کالا چه میزان است؟

? کمیسیونی که برای افیلیت مارکتینگ دیجی کالا تعیین می ‌شود، با توجه به محصولات مختلف متفاوت است و تقریبا بین ۱ تا ۱۱ درصد می باشد. دیجی کالا برای بازاریان خود سه دسته برنزی، نقره ای و طلایی مد نظر قرار داده است. دسته برنزی برای بازاریابی جدید است که تازه وارد مجموعه شده اند و تا زمانی که براساس ۷۰۰ عدد فروش  می باشد و با توجه به کالاهای مختلف میزان کمیسیون بین ۱ تا ۸ درصد افزایش خواهد داشت.

در دسته نقره ای تعداد سفارشات بین 700 تا 1700 فروش است که میزان کمیسیون بین 2 تا 9 درصد خواهد بود.

دسته طلایی نیز  برای افرادی است  که تعداد سفارش‌ های آن ها در ماه به بالای 1700 برسد. درصد سود فروش در دیجی کالا در سطح طلایی براساس نوع کالا، یک الی دو درصد افزایش خواهد داشت. بیشترین میزان کمیسیون در این دسته نیز 11 درصد می باشد.

نکته ‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که کالاهای مثل مواد غذایی، کتاب و موبایل، صفر درصد فروش دارند و با فروش محصول، سودی بدست نخواهد آورد. زمان مبلغ واریز به حساب شما نیز بین ۳۰ تا ۴۵ روز است که ۲۰ درصد به عنوان مالیات و بیمه کم می شود. اما افیلیت مارکتینگ دیجی کالا مزایا و معایبی دارد که لازم است با هر کدام از آن ها آشنا شوید و سپس برای همکاری در فروش دیجی کالا تصمیم بگیرید.

 

مزایای همکاری در فروش دیجی کالا چیست؟

? یکی مزایای افیلیت مارکتینگ دیجی کالا این است که شما درگیر کارهای تهیه و تولید کالا، ارسال و پشتیبانی و مدیریت سفارشات نخواهد بود و صرفاً به فروش می پردازید. مزایای کلی این روش کسب درآمد شامل موارد زیر می ‌شود:

✔️ در این روش درآمدی نیاز به سرمایه اولیه ندارید و می توانید با داشتن یک اکانت اینستاگرام کار خود را شروع کنید.

✔️ همچنین در هر زمان و مکانی می توانید به فروش خود و کسب درآمد بپردازید و نیازی به داشتن یک فضای کاری ثابت نخواهید داشت.

✔️ همکاری در فروش دیجی کالا به ابزار خاصی نیاز ندارد و شما با داشتن یک لپ‌تاپ یا گوشی می توانید به فعالت خود ادامه دهید.

✔️ یکی دیگر از مهم ترین مزایای همکاری در فروش دیجی کالا عدم نیاز به اینماد است که برای بسیاری از کاربران این مزایا اهمیت بسزایی دارد.

✔️ علاوه بر این برای شروع کار نیازی به پرداخت هزینه جهت عضویت نیست و می توانید به صورت رایگان ثبت نام خود را انجام دهید.

 

 

افیلیت مارکتینگ دیجیکالا

 

معایب همکاری در فروش دیجی کالا چیست؟

? افیلیت مارکتینگ دیجی کالا مزایای زیادی دارد، اما نباید از معایب چشم پوشی کرد. در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی می کنیم.

✔️ یکی از مشکلاتی که در همکاری فروش دیجی کالا وجود دارد، طولانی شدن زمان تسویه حساب است که بسیاری از کاربران به این علت اعلام نارضایتی کرده اند و بسیاری گفتند که پرداختی آن ها بیش از یک ماه طول کشیده است. طولانی شدن زمان تسویه حساب به دلیل فرآیند خرید می باشد و اگر کاربری محصول را مرجوع کند تا ارسال مجدد طول خواهد کشید.

✔️ یکی دیگر از معایب همکاری در فروش دیجی کالا کسر ۲۰ درصد از سهم فروش است. در واقع 10 درصد بابت مالیات و مابقی برای سهم بیمه یا کد تخفیف مشتری کم می ‌شود. بسیاری از بازاریان از این که کد تخفیف حساب آن ها کم شود شاکی هستند و معتقدند کد تخفیف و یا بیمه مربوط به فروشنده نیست که بخواهند درصدی از فروش را از آن کم کنند.

✔️ از معایب دیگر این است که حداکثر پرداخت پورسانت ۲۰۰ هزار تومان خواهد بودو مثلا اگر محصولی به فروش برساند که قیمت آن یک میلیون تومان است، فقط ۲۰۰ هزار تومان از آن را دریافت خواهید کرد و مابقی سهم دیجی کالا خواهد بود.

✔️ یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد امکان فسخ قرارداد یک طرفه دیجی کالا است. اگر کاربر نتواند در مدت اعلام شده رضایت دیجی کالا را به دست آورد، اکانت خود را از دست خواهد داد و قرارداد یک طرفه فسخ می شود.

با در نظر گرفتن مزایا و معایب همکاری در فروش دیجی کالا، اگر باز هم مایل به حضور در این سیستم کسب درآمد هستید، ابتدا باید با مراحل عضویت آشنا شوید. در ادامه مراحل عضویت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا را ارائه خواهیم کرد.

 

 

راهنمای عضویت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

برای این که بتوانید در روش افیلیت مارکتینگ دیجی کالا به کسب درآمد بپردازید، ابتدا باید مراحل عوضیت را طی کنید. جهت تسهیل روند ثبت نام شما، در ادامه مراحل عضویت در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا ارائه شده است:

✔️ جهت عضویت ابتدا باید به سایت اصلی افیلیت مارکتینگ دیجی کالا بروید و فرم همکاری را پر کنید.

✔️ پس از پر کردن فرم عضویت، ایمیلی برای شما ارسال می شود که با تایید حساب کاربری می توانید اطلاعات مورد نظر را تکمیل کنید و وارد مرحله بعد شوید.

✔️ در بخش بعد اطلاعات حساب بانکی را وارد نموده و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را بارگذاری کنید.

✔️ در پیشخوان سایت، می توانید به لینک ها، تعرفه ها، محصولات و گزاراش های مالی دسترسی داشته باشید و و رسانه مورد نظر خود را وارد کنید.

 

برای دانلود pdf این مطلب، کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

یکی از روش هایی که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای افزایش فروش خود در نظر گرفته است، عضویت در افیلیت مارکتینگ یا  همکاری در فروش دیجی کالا است. در سیستم همکاری در فروش دیجی کالا شما می توانید به روش غیر مستقیم به کسب درآمد یپردازید و صاحب کسب و کار خود شوید. اما توجه داشته باشید که همکاری در این سیستم فروش مزایا و معایبی دارد و قبل از هر چیز باید باید در خصوص این موارد تحقیق کنید.

علاوه بر این شما باید روند تولید محتوا و مدیریت پیج را به خوبی بلد باشید تا بتوانید با جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدید، فروش خود را بالا ببرید. چنانچه  نتوانید در موعد مقرر نتیجه مطلوب را به دست آورید، سایت دیجی کالا قرارداد شما را فسخ خواهد کرد و اکانت خود را از دست می دهید. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز بررسی های لازم را انجام داده و سپس در ارتباط با همکاری در فروش دیجی کالا تصمیم بگیرید.

درباره نویسنده



نویسنده
oliaii

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط