سایز پست اینستاگرام

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

سایز پست اینستاگرام + ابعاد در فتوشاپ {2023}

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بیشتر کسب و کارها با استفاده از شبکه های مجازی انجام می شوند و کمتر کسب و کاری را می توان پیدا کرد که برای رونق کار خود از شبکه های مجازی استفاده نکند. برای رسیدن به موفقیت در این امر، تولید محتوا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل به حساب می آید. یکی از شبکه های مجازی پر طرفدار که مشاغل بسیاری نیز در آن فعالیت می کنند، اینستاگرام می باشد و سوالی که ذهن بسیاری از کاربران آن را به خود درگیر می کند سایز پست اینستاگرام است تا مخاطبان یک محتوا بتوانند به راحتی پست های مربوط به کالا، خدمات و غیره را مشاهده نمایند. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی سایز پست اینستاگرام وتنظیم ابعاد پست در فتوشاپ بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر یا داشتن هرگونه سوال با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

بررسی ابعاد استاندارد و سایز پست اینستاگرام

کاربران اینستاگرام قابلیت انتشار سه نوع پست را دارند که به صورت مربعی، عمودی و افقی می باشد. درباره اهمیت سایز پست های اپلیکیشن اینستاگرام نیز باید بگوییم در صورتی که عکس کاربران مطابق سایز استاندارد تنظیم نشده باشند در هنگام نمایش به مخاطبان به صورت فشرده یا کشیده نمایش داده می شود که برای جلوگیری از این کار دانستن استاندارد سایز پست اینستاگرام بسیار مهم می باشد. در ادامه مطلب سایز پست های این اپلیکیشن پرکاربرد را در حالت های مختلف ذکر می کنیم.

 

ابعاد پست اینستاگرام

 

معرفی سایز عکس های مربعی در اپلیکیشن اینستاگرام

عکس های مربعی توسط کاربران فراوانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و به نوعی بسیار پر کاربرد هستند. همانطور که از اسم این عکس ها مشخص است پست های شامل عکس های مربعی طول و عرض یکسان دارند و بهتر است عکس به صورت ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم گردند.

برای حفظ وضوح و کیفیت عکس های مربعی در پست های اینستاگرام می بایست اندازه این گونه عکس ها، ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ باشد تا عکس پس از آپلود شدن دچار کشیدگی یا فشردگی نشود.

 

معرفی سایز عکس های عمودی در اپلیکیشن اینستاگرام

بسیاری از کاربران علاقه دارند عکس های اینستاگرام خود را به صورت عمودی در پیج خود قرار دهند اما لازمه این کار رعایت استانداردهای تعیین شده برای پست عمودی اینستاگرام است. به همین منظور باید از عکس هایی استفاده شود که ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل دارند. لازم به ذکر است برای آپلود این گونه عکس ها در اپلیکیشن اینستاگرام نیز اندازه تصویر باید ۲۸.۵۷ در ۳۵.۷۱ سانتی متر باشد.

 

معرفی سایز عکس های افقی در اپلیکیشن اینستاگرام

با توجه به اینکه قرار دادن پست اینستاگرام در صفحه افراد یک عامل کاملا سلیقه ای است برخی از افراد نیز علاقه‌مند به انتشار پست های افقی هستند. از آنجا که اندازه عکس افقی در پست اینستاگرام ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸ است، ابعاد پست مستطیلی اینستاگرام نیز باید روی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل تنظیم شوند.

 

سایزپست اینستاگرام در فتوشاپ

 

بررسی سایز پست ویدئویی در اپلیکیشن اینستاگرام

برخی از مخاطبان اینستاگرام علاقه دارند تا پست های خود را به صورت کلیپ های ویدیویی در اپلیکیشن اینستاگرام منتشر نمایند. نکته قابل اهمیت در این کار نیز توجه به سایز پست ویدیویی می باشد.

در خصوص ابعاد استاندارد پست های ویدیویی این اپلیکیشن باید به این مسئله اشاره کنیم که پست های ویدیویی مربع یا گرد می بایست ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل باشند در صورتی که ویدیوهای عمودی یا پرتره ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل هستند و ویدیوهایی که به صورت افقی یا لند اسکیپ می باشند۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل دارند.

اگر دقت کرده باشید سایز پست اینستاگرام برای دو حالت تصویر و ویدئو مشابه یکدیگر است اما پیشنهاد می شود برای ویدیوهای گرد یا مربع نسبت ابعاد ۱:۱، در خصوص ویدیوهای عمودی ابعاد ۴:۵ و ویدیو های افقی به صورت ۱۶:۹ تنظیم گردند.

 

✅سایز ویدیو برای حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ )

✅سایز ویدیو برای حالت عمودی ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۲۸.۵۷ )

✅سایز ویدیو برای حالت مربعی ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است. ( به سانتی متر: ۲۸.۵۷ در ۱۶.۰۸ )

 

علاوه بر ابعاد پست های ویدیویی، یک کلیپ یا ویدئو نیز نهایتاً باید ۳۰ فریم بر ثانیه داشته باشد و زمان ویدیو حداکثر ۶۰ ثانیه باشد تا بتوان آن را آپلود کرد و در غیر این صورت ویدیو آپلود نخواهد شد.

اما نکته مهم دیگر علاوه بر سایز پست اینستاگرام ویدئوها در نظر گرفتن رزولوشن آن ها می باشد. بدین صورت که حداقل رزروشن برای ویدیوهای مربع یا گرد ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل است. همچنین حداقل این مقدار برای ویدیو های عمودی ۶۰۰ در ۷۵۰ پیکسل بوده و ویدیوهای افقی نیز حداقل می بایست رزولوشن ۶۰۰ در ۳۱۵ داشته باشند.

البته برای اینکه محتوای ویدیویی یک پست پس از فشرده شدن به هنگام آپلود در بهترین حالت خود نمایش داده شود بهتر است رزولوشن های حداکثری برای ویدیوها انتخاب شوند. حداکثر رزولوشن ویدیوهای گرد و مربع ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد. ویدیوهای افقی نیز باید رزولوشن حداکثر ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل داشته باشند و همچنین حداکثر رزولوشن نیز در ویدیو های افقی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ است.

 

بررسی سایز پست IGTV در اپلیکیشن اینستاگرام

آپلود پست های IGTV در این اپلیکیشن نیز بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به همین منظور برای داشتن پست های IGTV استاندارد باید به نکات زیر توجه داشت.

✅این ویدیو ها در حالت عمودی باید حداقل نسبت ابعاد ۴:۵ و حداکثر نسبت ابعاد ۹:۱۶ داشته باشند.

✅ویدیو هایIGTV که به صورت افقی هستند نیز باید حداقل نسبت ابعاد ۵:۴ و حداکثر ۱۶:۹ را دارا باشند.

✅تصویر کاور IGTV نیز می بایست به نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵ و حداقل رزولوشن ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل باشد.

 

تنظیم ابعاد پست در فتوشاپ ۲۰۲۳

پس از نصب هر نسخه از نرم افزار فتوشاپ که البته نهایی ترین نسخه آن فتوشاپ ۲۰۲۳ است؛ باید از قسمت open عکس خود را وارد نموده و سپس از قسمت جعبه ابزار فتوشاپ  به وسیله ی ابزار برش یا crop به تنظیم ابعاد پست در فتوشاپ پرداخت.

برای این کار ابتدا پس از انتخاب ابزار یاد شده، می بایست روی عکس یک کلیک نماییم تا چهارچوبی دور عکس ایجاد گردد. این چهارچوب قابلیت جا به جایی دارد و از طریق کشیدن آن به سمت داخل یا بیرون می توان عرض و ارتفاع را تنظیم کرد.

همچنین پس از انتخاب ابزار crop، طول و ارتفاع و تناسب آن ها را نیز می توان به دلخواه خود تنظیم نمود.

علاوه بر این برای تنظیم ابعاد پست در اینستاگرام نیز می توان همین روش را به کار برد و اندازه ها را می توان به صورت دستی در کادرهای wو h وارد کرد یا از نوار اختیارات (option) با کلیک بر روی منوی کشویی مقابل نماد ابزار crop، ابعاد مورد نظر خود را انتخاب نمود.

افزون بر تنظیم ابعاد پست در فتوشاپ، می توان رزولوشن پست خود را نیز تعیین کرد. به همین منظور باز هم به سراغ منوی کشویی مقابل نماد ابزار crop در نوار اختیارات می رویم و از قسمت w×h×resolution مطابق توضیحات ذکر شده در مقاله رزولوشن مورد نیاز خود را تعیین می نماییم.

در نهایت نیز برای ذخیره پست، از منوی فایل وارد قسمت export شده و گزینه save for web را انتخاب می کنیم. سپس در قسمت کیفیت عدد ۹۶ را وارد کرده و بر دکمه save کلیک می کنیم تا پنجره ذخیره سازی باز شود. حال در این پنجره آدرس محل ذخیره پست و آن نام را به دلخواه مشخص می کنیم.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی سایز پست اینستاگرام بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید انواع تنظیمات مربوط به ابعاد پست اینستاگرام را وارد کنید. از آنجایی که وارد کردن سایز پست و استوری ها در اینستاگرام ضروری می باشد، ما سعی کردیم تمامی نکات مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهیم. زیرا اگر سایزها رعایت نشود از لحاظ بصری پست شما زیبایی خود را از دست خواهد داد. به علاوه جزییات مربوط به سایز پست اینستاگرام در فتوشاپ را نیز بررسی کردیم.

درباره نویسنده



نویسنده
efhami

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط