درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

درآمد یوتیوبرها چقدر است؟ {بررسی درآمد برترین یوتیوبرهای دنیا}

یوتیوب با داشتن حدود 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از پر طرفدار ترین اپلیکیشن های ارتباط جمعی در بین همه افراد به خصوص جوانان و نوجوانان است. افراد با توجه به نیاز مخاطبان و عملکرد رقبا میتوانند صفحات خودشان را راه اندازی کرده و محتواهای خلاقانه در قالب ویدیو تولید کنند. اما نکته قابل توجه اینجاست که منبع کسب درآمد یوتیوبر ها از کجا است؟ شاید گمان کنید که محتوای رایگانی که در یوتیوب به شما ارائه میشود، برای تولید کننده آن نیز هیچ سود مالی نداشته است، اما این باور غلط است! چرا که یوتیوب در ازای تعداد مشخصی از بازدید و طبق الگوهای خاصی به صورت ماهانه هزینه ای را به حساب یوتیوبر ها واریز میکند؛ و حالا سوالی که ذهن بسیاری را درگیر میکند این است که درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟ برای اطلاع از پاسخ این سوال و جزئیات کسب درآمد از یوتیوب، مطلب زیر را تا انتها مطالعه کنید.

 

یوتیوبر کیست؟

یوتیوب با داشتن حدود روزانه 120 میلیون کاربر فعال، به یکی از اپلیکیشن های پرطرفدار تبدیل شده است. یوتیوبر کسی است که با راه اندازی صفحه خود در این شبکه اجتماعی، محتواهای ویدیویی با موضوعات مختلف، نظیر سرگرمی، فیلم های آموزشی و … تولید کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد. از یوتیوب به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی مفید یاد میشود که همه افراد میتوانند در آن به یادگیری مسائل مختلف و حتی گذران اوقات فراغت خود بپردازند. چیزی که باعث افزایش انگیزه یوتیوبر های برای تولید محتوای هر چه بهتر در این برنامه است، درآمد مطلوبی است که می توان از طریق راه اندازی و توسعه کانال یوتیوب به دست آورد است. اما سوال اینجاست، درآمد یوتیوبر ها چه قدر است؟برای دریافت پاسخ این سوال با ما تا انتها همراه باشید.

 

راه های کسب درآمد از یوتیوب

 

درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟

درآمد یوتیوبر ها یکی از مسائلی است که ذهن اغلب افرادی که قصد شروع کار خود را در یوتیوب را دارند به خود مشغول کرده است. درآمد کسب شده توسسط هر یوتیوبر به عوامل مختلفی بستگی دارد، به همین دلیل عموما ارقام واضحی از میزان درآمد یوتیوبر های معروف در دست نیست، اما با کمی بررسی و تحقیق می توان به نحوه پرداخت یوتیوب به طور تقریبی پی برد. فاکتور های متعددی بر روی میزان درآمد از یوتیوب تاثیر گذار است. برخی از این عوامل شامل:

✔️ تعداد بازدید های هر ویدیو

✔️ تعداد کلیک های بازدیدکنندگان بر روی تبلیغات درج شده در ویدیو

✔️ کیفیت تبلیغات

✔️ طول ویدیو

می باشند.

درآمد یوتیوب به ازای هر 1000 ویو چقدر است؟

یکی از سوالاتی که بسیار مطرح میشود، این است که میزان درآمد یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید چه قدر است؟ میانگین پرداختی یوتیوب برای هر یک بازدید تبلیغات چیزی بین 0.01 تا 0.03 دلار می باشد. با این تفاسیر هر 1000 بازدید تبلیغات، حدود 18 دلار درآمد با خود به همراه دارد، که این رقم برای هر 1000 بازدید ویدیو عددی بین 3 الی 5 دلار می باشد. در نتیجه :

میانگین درآمد هر 1000 بازدید “تبلیغات” : حدود 18$

میانگین درآمد هر 1000 بازدید ” ویدیو” : حدود 3 الی 5$

 

با تولید محتوای خلاقانه و تلاش زیاد، می توان هزاران ویو دریافت و به درآمد مناسبی از یوتیوب رسید.

درآمد یوتیوب به ازای هر سابسکرایب چقدر است؟

برخی گمان می کنند، یوتیوب در ازای کسب تعداد مشخصی از سابسکرایبر، هزینه ای به آنها پرداخت خواهد کرد. سابسکرایبر فردی است که کانال یوتیوب شما را دنبال می کنند تا دسترسی راحت تری به ویدیو های شما داشته باشند. اما نکته قابل توجه این است که یوتیوب به طور مستقیم درآمدی را بر اساس تعداد سابسکرایبر تعیین نکرده است، اما سابسکرایبر ها از این نظر با ارزش هستند که احتمال بیشتری دارد ویدیو شما را دیده و لایک کنند و یا نظرات خود را کامنت کنند. همه اینها به رشد و توسعه کانال یوتیوب و به طبع درآمد شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

قابل ذکر است که یوتیوب شرایطی را برای شروع پرداخت هزینه به یوتیوبر ها تعیین کرده است، این شرایط به شرح زیر می باشند:

 

 

?

        ✔️ داشتن حداقل 1000 سابسکرایبر

                                    ✔️ داشتن حداقل 4000 ساعت بازدید در یک سال گذشته

                  ✔️  پذیرفتن منشور قوانین و شرایط یوتیوب

✔️  عضویت در گوگل ادسنس

 

برای اطلاع از لیست بهترین یوتیوبرهای ایرانی، کلیک کنید.

 

درآمد بهترین یوتیوبر های جهان

درآمد یوتیوبرها مستر بیست (Mr beast)

جیمی دونالدسون که با نام مستعار مستر بیست فعالیت میکند. یکی از موفق ترین یوتیوبر های جهان است که با داشتن 730 ویدیو و 112 میلیون سابسکرایبر یکی از پردرآمد ترین افراد یوتیوب است. جیمی، این یوتیوبر جوان آمریکایی با انجام چالش های جدید و خلاقانه مخاطبان زیادی را جذب کانال خود کرده است. همچنین او با کمک مالی به دنبال کننده هایش و همچنین خیریه های مختلف، محبوبیت زیادی در بین کاربران یوتیوب پیدا کرده است، درآمد وی در سال 2021، سالانه حدود 54 میلیون دلار تخمین زده شده بود. اگرچه ویدیو های او چیزی حدود 10 هزار دلار هزینه می برد اما مستر بیست درآمد بسیار خوبی از یوتیوب و برند هایی که پس از معروفیت در یوتیوب آنها را پدید آورده است، کسب می کند.

 

  یوتیوبر های خارجیپیودی پای (PewDiePie) 

فلیکس شلبرگ سوئدی تبار که در یوتیوب تحت عنوان پیودی پای فعالیت می کند، یکی از محبوب ترین یوتیوبر ها به خصوص در میان علاقه مندان به دنیای گیمینگ و سرگرمی است. فلیکس با تولید محتواهای جذاب به زبان انگلیسی طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به دست آورده است. او با داشتن چهار هزار و ششصد ویدیو، توانسته است 111 میلیون سابسکرایب به دست آورد و در لیست پر درآمد ترین یوتیوبر ها قرار بگیرد، در آمد سالیانه او در سال های گذشته چیزی حدود 40 میلیون دلار بوده است. فلیکس با کمک به یوتیوبر های تازه کار و حمایت از آنها محبوبیت ویژه ای در بین استریمر ها و دیگر مخاطبانش دارد.

 

  کسب درآمد از یوتیوبدود پرفکت (Dude Perfect)

پنج دوست صمیمی با نام های هیلبرت(Garrett hilbert)، تونی(Tyler tony)، جونز(Cody jones) و برادران دوقلوی کاتن (cotton) کانال دود پرفکت را راه اندازی کردند. آنها با انجام چالش های ورزشی جذاب به مرور در یوتیوب به معروفیت رسیدند به طوری که حالا با داشتن 357 ویدیو و 58.5 میلیون سابسکرایب یکی از موفق ترین یوتیوبر ها هستند. اگر چه درآمد حاصل از یوتیوب آنها بین 5 نفرشان تقسیم میشود اما این درآمد در سال های گذشته چیزی حدود 20 میلیون دلار در سال بوده است.

 

  بهترین یوتیوبر هالایک ناستیا (Like Nastya)

آناستازیا رازینسکایا، یوتیوبر خردسالی که با نام ناستیا در یوتیوب فعالیت میکند، یکی از موفق ترین یوتیوبر ها در حوزه سرگرمی کودکان است. آناستازیا با داشتن 735 ویدیو و حدود 102 میلیون سابسکرایبر درآمد خوبی را ازآن خود میکند. دنبال کنندگان لایک ناستیا میتوانند تجربه های متفاوت و کودکانه او و خانوادش را در قالب ویدیو های سرگرم کننده تماشا کنند.

 

یوتیوبر های زیادی هستند که درآمد بالایی از طریق این پلتفرم کسب میکنند، در بالا به چند مورد از آنها اشاره شد. در جدول زیر میتوانید نام تعدادی دیگر از یوتیوبر ها و درآمد های حدودی شان در سال های گذشته را مشاهده کنید:

نام یوتیوبر درآمد حدودی
MrBeast(مستر بیست) 54 میلیون دلار
Jake Paul(جیک پاول) 45 میلیون دلار
Markiplier(مارکیپلایر) 38 میلیون دلار
Rhett and Link 30 میلیون دلار
Unspeakable 29 میلیون دلار
Nastya(ناستیا) 30 میلیون دلار
Ryan Kaji 27 میلیون دلار
Dude Perfect 20 میلیون دلار
Logan Paul(لوگان پاول) 18 میلیون دلار
Preston Arsement 18 میلیون دلار

 

 

درآمد یوتیوبر ها

کسب درآمد از یوتیوب 

پیش از این در خصوص درآمد یوتیوبر ها به طور مفصل صحبت شد، اما نکته قابل توجه این است که بخشی از درآمد یوتیوبر ها از این اپلیکیشن، از راه های دیگری نیز به دست می آید، تعدادی از این راه ها شامل:

✔️ داشتن اسپانسر و همکاری با برند های مختلف

✔️ معرفی انواع محصولات و فروش آنها

✔️ استفاده از کانال یوتیوب برای معرفی پروژه های دیگر و تبلیغ آنها

 

برای اطلاع از روش های کسب درآمد دلاری، کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های حال حاضر، منبع درآمد خوبی برای افرادی است که به تولید محتوای ویدیویی علاقه دارند، بسیاری از کسانی که به تازگی تصمیم گرفته اند، صفحه یوتیوب خود را راه اندازی کنند، به دنبال این هستند که بدانند درآمد یوتیوبر ها چقدر است؟ این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما در مقاله بالا به این سوال پاسخ جمع و کاملی داده شد، همچنین تعدادی از بهترین یوتیوبر ها و درآمد هایشان نیز برای تشریح هر چه بهتر درآمد یوتیوبر ها آورده شد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما سوالات شما را در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه کلیک کنید.

 

 

درباره نویسنده



نویسنده
oliaii

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط