درآمد یوتیوبرهای ایرانی

خواندن این مطلب

9 دقیقه

زمان میبرد!

درآمد یوتیوبرهای ایرانی {درآمد محبوب ترین ها}

یوتیوب شبکه اجتماعی برای بارگزاری انواع ویدئوها می باشد. در این بستر افراد بسیاری به تولید محتوا مشغول هستند و بسته به میزان دیده شدن ویدئوها، درآمدهای متفاوتی دارند. یوتیوب دومین موتور جستجوی مطرح در دنیا است که و به همین دلیل نیز می تواند گزینه مناسبی برای درآمدزایی باشد. در حال حاضر افراد بسیاری از این کانال درآمد دارند و در سال های اخیر حتی این موضوع رونق نیز گرفته است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم درآمد یوتیوبرهای ایرانی را بررسی کنیم و به شما بگوییم که درآمد یوتیوبرهای ایرانی چقدر است، در ادامه همراه ما باشید.

 

درآمد یوتیوبرهای ایرانی چقدر است؟

در این قسمت با ما همراه باشید تا درآمد یوتیوبرهای ایرانی را شرح دهیم.

بیشترین درآمد یوتیوبرهای ایرانی

پوریا پوتک putak

پوریا پوتک متولد دهه هفتادی است که در یوتیوب از کار حرفه ای خود و همچنین از موضوعات طنز ویدئو منتشر می کند. اولین ویدئوی او برای 7 سال گذشته است و تا به امروز530 هزار دنبال کننده و بیش از 700 ویدئو داخل کانال یوتیوب اش دارد و ویدئو های وی 203,799,107 بار تا به امروز ویو خورده و دیده شده اند. درآمد پوریا پوتک از کانال یوتیوب اش ماهانه در حدود 78هزار دلار می باشد.

فرشاد سایلنت Farshad silent

نام کانال فرشاد سایلنت مربوط به فردی به نام فرشاد دهقانی است که در بندرعباس به دنیا آمده و و متولد آبان 67 می باشد.  او در محتوای خود به اشتباهات رایج استریمرها می پردازد و در کانال یوتیوب اش 491 هزار دنبال کننده و بیش از 700 ویدئو دارد و درآمد او از کانال یوتیوب اش با حدود 201,063,688  ویو، ماهانه 40 هزار دلار درآمد کسب می کند.

آریا کئوکسر Aria keoxer

آریا تولید محتوا در یوتیوب را با یک ps4 و تلفن همراه آغاز کرده است. او اولین ویدئوی خود را در سال 2015 منتشر کرده و جزء افرادی که یوتیوب را به صورت فارسی راه اندازی کرده است. آریا نیز یک پسر دهه هفتادی است و محتوای کانال خود را با چاشنی طنز منتشر می کند.آریا کئوکسر در حال حاضر 387 هزار دنبال کننده یا سابسکرایبر دارد و بالغ بر 1400 ویدئو به اشتراک گذاشته است. درآمد ماهیانه ی این یوتیوبر معروف ماهانه 35 هزار دلار می باشد.

مدگل MadGal

مدگل را برخی از ما در اینستاگرام می شناسیم؛ اما فعالیت اصلی او مربوط به یوتیوب می شود. مدگل در حوزه موضوعات هیجان انگیز و کمی ترسناک فعالیت دارد و کانال یوتیوب او با 373 هزار دنبال کننده، 139 ویدئو ماهانه 14 هزار دلار است.

 سوگنگ SoGang

علیرضا سوگنگ متولد 8 فروردین 78 و اهل بوشهر است. او در حدود سه سال پیش کار خود را با اشتراک گذاری ویدئویی با عنوان “باز کردن 50 آلفا پک” که مربوط به یک بازی کامپیوتری بود، آغاز کرد. زندگی او بعد از بوشهر در اصفهان بوده است و در حال حاضر او 360 هزار مشترک به همراه 293 ویدئو دارد.

 میا پلیز Mia plays

میا پلیز متعلق به کیمیا روانگر می باشد. او  متولد تهران بوده و یک یوتیوبر دهه هفتادی است. البته روانگر رتبه دو رشته هنر را نیز کسب کرده بوده است ولی در حال حاضر در کانادا زندگی می کند. اولین ویدئوی منتشر شده از او مربوط به سال 2015 می باشد و جالب است بدانید کیمیا اولین نفری است که در حوزه گیم ویدئو منتشر کرده است. درآمد او در ماه تقریباً 28000 دلار می شود.

موبو نیوز Mobo news

موبو نیوز را تقریباً همه ما می شناسیم زیرا یکی از کانال های خبری در حوزه تکنولوژی است و طرفداران بسیاری دارد. در این کانال تمامی اخبار جدید مربوط به حوزه تکنولوژی پوشش داده می شود. به علاوه برای افرادی که قصد خرید تلفن همراه را دارند نیز این کانال اطلاعات خوبی را فراهم خواهد کرد. صاحب این کانال فردی به نام مهدی شجاری است که متولد بهمن 1373 می باشد و فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده است. درآمد مهدی شجاری از این کانال یوتیوب ماهانه در حدود 7 هزار دلار است.

پویان ان آر Pouyan NR

پویان یکی از شناخته شده ترین و بهترین یوتیوبرهای ایرانی است که درآمد او در سال 2022 نسبت به سایر یوتیوبرها بالاتر بوده است. حوزه فعالیت او نیز کلیپ های طنز بوده و از موضوع دوربین مخفی ایده های خوبی برای تولید محتوا ارائه کرده است. البته پویان علاوه بر یوتیوب در اینستاگرام نیز فعالیت دارد و او با حدود 265 هزار سابسکرایب و آپلود 700 ویدئو، به صورت ماهیانه، درآمدی بالغ بر 8 هزار دلار را دارد.

کومان Kouman

کومان نامی مشترک برای دو صاحب کانال ایرانی است که در حوزه فعالیت این افراد نیز موضوعات طنز می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این کانال تست کردن خوردنی های عجیب و غریب است. در این کانال تا کنون 54 ویدئو آپلود شده و به طور میانگین 36,697,125 بازدید داشته است. درآمد ماهیانه کومان را می توان 3 هزار دلار تخمین زد.

 

نام کانال های ایرانی معروف در یوتیوب

برای اینکه بدانید درآمد معروف ترین یوتیوبرهای ایرانی چقدر است، در این قسمت همراه ما باشید. قبل از بررسی درآمد یوتیوبرهای ایرانی، بهتر است سه روش اصلی کسب درآمد یوتیوبرهای ایرانی را بررسی کنیم.

یکی از روش ها، همکاری با اسپانسرها می باشد. در این روش فرد در محتوای خود، معرفی محصولی را داشته و به ازای تعداد بازدید از تبلیغ، مبلغی را دریافت خواهد کرد.

در روش بعدی که همکاری در فروش است، صاحب کانال یک محصول را تبلیغ کرده و لینک خرید محصول را در ویدئوی خود قرار می دهد تا مخاطبان اقدام به خرید نمایند.

این روش مخصوص به مارکت های آنلاین و وب سایت های فروشگاهی است.

 

درآمد یوتیوبرهای ایرانی چقدر است

 

کانال ElectroBoom

کانال ElectroBoom کانال یکی از بهترین یوتیوبرهای ایران است و یکی از قدیمی‌ترین کانال های ایرانی در یوتیوب محسوب می شود که به زبان انگلیسی تولید محتوا خواهد کرد.

این کانال حدود 150 ویدئو با 400 میلیون بازدید داشته دارد و  سایت socialblade درآمد این کانال را ماهی 26000 دلار نشان می دهد.

کانال برنامه‌نویسی Programming with Mosh

کانال برنامه‌نویسی Programming with Mosh، نیز نام یکی دیگر از یوتیوبرهای ایران است که که مالک آن در استرلیا زندگی می کند و در آن آموزش برنامه نویسی می گذارد. در این کانال حدوداً 160 ویدئو با 74 میلیون بازدید گذاشته می شود. درمورد درآمد نیز می توانیم به شما بگوییم که درآمد آن 12000 دلار می باشد.

کانال محسن یگانه

کانال محسن یگانه،  دارای 23 ویدئو می باشد که همین تعداد کم 120 میلیون بازدید دارد. یکی از معروف ترین ویدئوهای محسن یگانه نیز آهنگ بهت قول میدم می باشد که 109 میلیون بازدید گرفته است و این کانال حدود 12600 دلار در ماه در سال 2021 درآمد داشته است.

کانال Aria Keoxer

یکی دیگر از کانال های ایرانی کانال Aria Keoxer می باشد که محتوای آن در مورد بازی های رایانه ای می باشد. در این کانال نیز 1130 ویدئو گذاشته می شود که اولین ویدئوی آن مربوط به 4 سال گذشته بوده است.

سایت socialblade درآمد این کانال را 38000 دلار در ماه نشان می دهد که جزء بالاترین ها بوده است.

کانال Mia Plays

کانال میا پلیز Mia Plays که 111 هزار اشتراک با 220 ویدئو دارد، محتوای مرتبط با بازی و ولاگ ارائه می کند. میزان بازدید آن نیز همواره سیر صعودی داشته است. درآمد ماهانه این کانال 1 میلیارد و 305 میلیون تومان می باشد.

کانال Sadaf Beauty

کانال صدف بیوتی Sadaf Beauty در زمینه ولاگ و بیوتی است که 73 ویدئو با 14 میلیون بازدید دارد و درآمد آن حدود 830 دلار در ماه است. دلیل این کمبود، فعالیت کم او در یوتیوب و همینطور، تعداد کم بازدیدهای ویدئو­هاست.

کانال MoboNews​

کانال موبونیوز MoboNews با 66000 اشتراک متعلق به مهدی شجاری است و به بررسی گوشی های هوشمند و تجربه کار با آنها می‌پردازد و جزو پرطرفدار ترین یوتیوبر های ایرانی در حوزه تکنولوژی می‌باشد  بر اساس آمارهای socialblade، درآمد مهدی شجاری از کانال موبونیوز، حدودا 4000 دلار در ماه است.

کانال Putak

کانال پوریا پوتک در حوزه موسیقی می باشد و‌ رپر و یوتیوبر معروف کانال Putak را با 48000 اشتراک مدیریت می‌کند، بر اساس آنچه socialblade نشان می دهد  درآمد پوریا پوتک حدودا 20000 دلار در ماه درآمد دارد.

یک کانال آموزشی در حوزه یادگیری زبان آلمانی نیز وجود دارد که در آن 84000 اشتراک وجود داشته و درآمد آن نیزماهی 2000 دلار می باشد.

کانال دیگری در حوزه گیم و بازی فعالیت می کند که در آن 351 ویدئو وجود دارد و اشتراک آن نیز 83000 مورد می باشد. این کانال فعالیت خود را حدوداً یک سال است که آغاز کرده و ماهی 28000 دلار درآمد دارد.

یکی از کانال های پردرآمد دیگر مربوط به حوزه سرگرمی است که 423 ویدئو دارد و درآمد آن 18800 دلار در ماه می باشد.

کانال SkillVid نیز در زمینه آموزش تدوین و گرافیک است که 180 ویدئو دارد؛ اما این ویدئوها 5 میلیون نمایش داشته و آمارها نشان می دهند حدود 1600 دلار هزینه دارد.

 

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

در سال های گذشته برای کسب درآمد از یوتیوب باید بعد از هر آپلود، بازدید به 10 هزار عدد می رسید. اما در حال حاضر شرایط متفاوت شده است و برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز است یک سری موارد دیگر وجود داشته باشد. در گذشته به دلیل این شرایط یک سری ویدئوهای بی کیفیت بدون حقوق کپی رایت شامل درآمد میشد؛ اما بعد از تعیین شرایط متفاوت ویدئوهای با کیفیت تر شامل درآمد گردید که در ادامه این شرایط را بررسی خواهیم کرد.

 در حال حاضر زمانی ویدئوهای یوتیوب به درآمد می رسند که در 12 ماه گذشته 1000 اشتراک داشته باشد و دوم اینکه ویدئو 4000 ساعت نمایش داده شده باشد. با این شرایط مشخص خواهد شد که کانال های اکتیو و دارای ویدئوهای با کیفیت کدام موارد هستند و کدام ویدئوها برای مخاطبان جذاب است.

 

درآمد یوتیوبرها به چه چیزهایی بستگی دارد؟

شاید برخی تصور کنند که درآمد یوتیوبرها به تعداد اشتراک بستگی دارد، اما اینطور نیست و درآمد یوتیوبرها به میزان نمایش ویدئو و تماشای تبلیغات بستگی دارد. یوتیوب برای هر نمایش تبلیغ به اندازه 1 الی 2 دلار پرداخت می کند که برای کاربران ایرانی نیز به استفاده از فیلترشکن در حداکثر مقدار خود قرار دارد. به علاوه موضوع بعدی که در میزان درآمد یوتیوبرها موثر است، موضوع کانال می باشد که برای موضوعات آموزشی و تخصصی پول بیشتری پرداخت خواهد شد.

برای یوتیوبر شدن در درجه اول باید موضوع خوب و انگیزه زیادی داشته باشید. فرآیند ادیت ویدئو و تدوین کاری زمانبر و خسته‌­کننده است و لازم است فرد علاقمند باشد تا بتواند مداوم کار کند. بهترین کار این است که برای خود هدف­گذاری کنید. زمان و انرژی لازم را در نظر بگیرید. موضوع مناسبی برای شروع کار داشته باشید و مستمرا محتوا تولید کنید. استمرار در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و عامل مهمی در تعیین درآمد یوتیوبر است. عملکرد نامنظم باعث افت بازدید ویدئوها می شود.

 

انواع روش های کسب درآمد یوتیوبرهای ایرانی

افراد ایرانی که در یوتیوب فعالیت می کنند، به سه شیوه درآمد دارند که این شیوه ها شامل موارد زیر می شود:

اولین روش همکاری با اسپانسر است. به این صورت که یوتیوبر محصول و یا خدماتی را در ویدئو های خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغ کرده و در ازای مقدار بازدیدی که آن ویدئو میگیرد درآمد کسب خواهد کرد.

روش دوم که به گونه ای است که فرد به ازای همکاری در فروش درآمد خواهد داشت. به اینصورت که فرد محصول را تبلیغ کرده و لینک خرید مستقیم مخصوص به خود را قرار خواهد داد تا مردم از آن لینک خرید های خود را ثبت کنند.

روش سوم درآمد یوتیوبرهای ایرانی نیز بر اساس میزان بازدید ویدئو ها است که یوتیوب، مستقیما مبلغی را در نظر خواهد گرفت.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم در حال حاضر بازار یوتیوبر های ایرانی بسیار داغ است و به علت امتیازاتی که یوتیوب برای کاربران فعال خود قائل می شود، فرصتی ایجاد شده است تا افراد زیادی وارد این حوزه شوند و فعالیت خود را با جدیت ادامه دهند. بعد از گوگل در حال حاضر یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم ها برای تبلیغات آنلاین است و به همین دلیل بسیاری با تولید محتوای با کیفیت و یا سرگرم کننده و دریافت تبلیغات از آن درآمد دارند. ما در این مطلب تعدادی از یوتیوبر های معروف ایرانی را به شما معرفی کردیم و به بررسی درآمد یوتیوبر های ایرانی پرداختیم.

درباره نویسنده



نویسنده
efhami

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط