خواندن این مطلب

13 دقیقه

زمان میبرد!

درآمد برنامه نویسی اندروید 2023 {ایران و سایر کشورها}

انتخاب شغل یک تصمیم مهم است و می تواند دشوار باشد. این که آیا شما تازه شروع به کشف گزینه های شغلی کرده اید، یا مدتی است که در یک صنعت خاص کار می کنید و به دنبال تغییر هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. یکی از بزرگترین انگیزه ها در انتخاب شغل، حقوق است. داشتن شغل در صنعت هیجان انگیز برنامه نویسی اندروید نه تنها کاری است که شما را به چالش می کشد، بلکه ثابت شده است که بسیار سودآور است. در این مقاله با نقش برنامه نویس اندروید و همچنین میانگین درآمد برنامه نویسی اندروید بیشتر آشنا می‌شویم.

 

آشنایی با شغل برنامه نویس اندروید

با بیش از 3.5 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در جهان و با پیش بینی افزایش بیش از 3.8 میلیارد کاربر تا سال آینده، استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه ترکیبی و بومی در مقیاس گسترده در حال رشد است.

کشورهایی مانند چین، هند و ایالات متحده بالاترین تعداد کاربران گوشی های هوشمند را دارند و هر کشور به راحتی از مرز 100 میلیون کاربر عبور می کند.

سیستم عامل اندروید به طور رسمی در سال 2007 منتشر شد و در حال حاضر سیستم پذیرفته شده برای تقریباً همه توسعه دهندگان برنامه به غیر از کسانی است که برنامه های کاربردی برای سیستم عامل اپل و سیمبین را توسعه می دهند. اکثر کسانی که توسعه برنامه های تلفن همراه حرفه ای را دنبال می کنند، توسعه دهنده iOS یا توسعه دهنده اندروید هستند.

درساده ترین شکل، برنامه نویس اندروید با ایجاد اپلیکیشن های مختلف موبایل سروکار دارد. توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید یک توسعه دهنده نرم افزار است که در طراحی و توسعه اپلیکیشن های موبایل برای پلتفرم اندروید تخصص خواهد داشت.

آنها وظیفه ایجاد برنامه هایی را دارند که می توانند از برنامه های ساده مانند برنامه ماشین حساب تا برنامه های پیچیده مانند یک برنامه بازی چند نفره را شامل شوند.

برنامه های اندروید با استفاده از زبان های برنامه نویسی جاوا، سی پلاس پلاس و کاتلین توسعه می یابند.

 

 

درآمد برنامه نویسان اندروید

 

 

دلیل محبوبیت شغل برنامه نویسی اندروید

در زیر برخی از دلایلی که توسعه برنامه اندروید در بین توسعه دهندگان ترجیح داده می شود آورده شده است:

 

 

یادگیری آسان و سریع

دسترسی آسان به منابع و روش های توسعه انعطاف پذیر، توسعه برنامه های کاربردی را در پلتفرم اندروید بسیار آسان و سریع می کند.

متن باز

مزیت دیگری که محیط اندروید نسبت به سایر پلتفرم ها دارد، این است که منبع باز است. سازندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌توانند به راحتی به پلتفرم دسترسی پیدا کرده و آن را مطابق با نیازهای خود قالب‌بندی کنند. این باعث ارتقاء خلاقیت می شود و در نتیجه منجر به توسعه برنامه های کاربردی با کیفیت و عملکرد بهتر می شود.

بازار خوب

به دلیل پلتفرم منبع باز، اکثر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از اندروید به عنوان سیستم عامل خود استفاده می کنند و بازار گوشی های هوشمند را روز به روز رشد می دهند.

 

مسئولیت های توسعه دهنده اندروید

✅طراحی و توسعه اپلیکیشن های پیشرفته برای استفاده در انواع دستگاه های اندرویدی و نسخه های مربوط به آنها.

✅تست واحد کد برای قابلیت استفاده و قابلیت اطمینان عمومی.

✅اجرای اقدامات امنیتی برای حفاظت از داده های کاربر.

✅همکاری با تیم‌های چندکاره مانند تیم‌های طراحی و آزمایش برای تعریف، طراحی و ارسال ویژگی‌های جدید.

✅ایجاد و انتشار به‌روزرسانی‌های برنامه، که شامل رفع اشکال، ویژگی‌های اضافی و بهبود عملکرد است.

 

مهارت های مورد نیاز برنامه نویس اندروید

 

مهارت های برنامه نویسی: دانش یا تسلط عالی در زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، کاتلین یا سی پلاس پلاس. تجربه عملی با استفاده از API و Android Studio، از جمله Android SDK.

معماری: درک محکمی از چشم انداز عمومی موبایل، معماری ها، روندها و فناوری های نوظهور. درک کامل از چرخه عمر توسعه تلفن همراه.

مهارت های طراحی: برخورداری از شهود طراحی قوی.

تفکر تحلیلی و انتقادی: برای مشکلات تجاری راه حل های تحلیلی و عینی پیدا می کنند.

مهارت های ارتباطی: برقراری ارتباط با تیم طراحی و تیم آزمایش برای درک و پیاده سازی نیازهای کاربر در سیستم موجود یا جدید.

مهارت های افراد: علاقه مند به کار تیمی و مهارت های خوب مدیریت زمان.

 

حقوق برنامه نویس اندروید

میانگین حقوق توسعه دهندگان اندروید در هند حدود 5982 دلار و در ایالات متحده حدود 86121 دلار است.

عوامل موثر بر دستمزد برنامه نویس اندروید:

برخی از عوامل اصلی موثر بر دستمزد توسعه دهندگان اندروید در زیر ذکر شده است:

✅تجربه

✅مهارت ها

✅محل

برای درک اینکه چگونه حقوق برنامه‌نویس اندروید می‌تواند بر اساس عوامل ذکر شده تغییر کند، داده‌های هند و ایالات متحده را در نظر می‌گیریم.

 

 

حقوق برنامه نویس اندروید

 

حقوق برنامه نویس اندروید بر اساس تجربه

بر اساس تجربه سه نوع اصلی توسعه‌دهنده اپلیکیشن اندروید وجود دارد – مبتدی (سطح ورودی)، سطح متوسط و ارشد.

? توسعه دهندگان اندروید سطح مبتدی

توسعه دهندگان اپلیکیشن مبتدی افرادی هستند که به تازگی در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل شروع به کار کرده اند. این توسعه دهندگان باید حداقل یک یا دو برنامه کاربردی در بازار اندروید داشته باشند. آشنایی با جاوا، Android SDK و سیستم های کنترل نسخه برای توسعه دهندگان برنامه های سطح مهم است.

با توجه به PayScale، متوسط حقوق سالانه یک برنامه نویس اندروید سطح مبتدی در هند 205,563 روپیه یا 2723 دلار و در ایالات متحده 68,166 دلار است.

?توسعه دهندگان سطح متوسط اندروید

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های سطح متوسط افرادی هستند که قبلاً برای حوزه تخصصی خود وقت گذاشته و تحقیق کرده‌اند. تجربه کار با جاوا، اندروید و XML برای توسعه دهندگان برنامه های سطح متوسط مهم است. نوشتن دستورالعمل های کاربر، گزارش ها و تجزیه و تحلیل برای آنها مهم است.

طبق PayScale، متوسط حقوق سالانه یک برنامه نویس اندروید سطح متوسط در هند 820884 روپیه یا 10874 دلار و در ایالات متحده 102418 دلار است.

?توسعه دهندگان ارشد اندروید

توسعه دهندگان ارشد برنامه اغلب وظایفی با اولویت بالا بر عهده دارند که منجر به بالاترین دستمزد توسعه دهندگان اندروید می شود. برخی از مهارت های مورد نیاز عبارتند از: تجربه کار با برنامه های کاربردی وب، رابط کاربری، API Android و غیره.

با توجه به PayScale، متوسط حقوق سالانه یک برنامه نویس ارشد اندروید در هند 1,316,973 روپیه یا 17,446 دلار و در ایالات متحده 116,065 دلار است.

 

حقوق برنامه نویس اندروید بر اساس مهارت

طبق گفته PayScale، مهارت هایی که احتمالاً حقوق را افزایش می دهند، دانش ++C ویا کاتلین هستند. دانش مدیریت داده نیز بر دستمزد توسعه دهندگان اندروید تأثیر می گذارد.

 

درآمد برنامه نویسان

 

حقوق برنامه نویس اندروید بر اساس موقعیت مکانی

مکان عامل مهمی است که بر حقوق توسعه دهندگان اندروید در کشورهایی مانند هند و ایالات متحده تأثیر می گذارد.

مقایسه حقوق برنامه نویسان اندروید در قسمت های مختلف کشور هند:

 

 

 

در هند، طبق PayScale، توسعه دهندگان اندروید مستقر در بنگلور به طور متوسط 34.4 درصد بیشتر از میانگین ملی درآمد دارند.

حقوق توسعه دهندگان برنامه بالاتر از میانگین حقوق ملی در بمبئی است (12.8٪ بیشتر).

کمترین حقوق را می توان در احمدآباد (16.8٪ کمتر)، چنای (12.0٪ کمتر) و حیدرآباد (2.4٪ کمتر) یافت.

 

 

مقایسه حقوق برنامه نویسان اندروید در قسمت های مختلف کشور امریکا:

 

 

در ایالات متحده، توسعه دهندگان اندروید مستقر در سانفرانسیسکو به طور متوسط 44.4 درصد بیشتر از میانگین حقوق ملی درآمد دارند.

حقوق توسعه دهندگان برنامه بالاتر از میانگین حقوق ملی در سیاتل (19.7٪ بیشتر) و بوستون (7.7٪ بیشتر) است.

حقوق توسعه دهندگان اندروید در شیکاگو کمترین میزان است (1.4٪ کمتر).

 

 

درآمد برنامه نویسان اندروید در دنیا

در جدول زیر میانگین حقوق برنامه نویسان اندروید در کشورهای مختلف را آورده ایم که می توانید بررسی کنید.

 

درآمد برنامه نویسان اندروید کشور

82878 دلار

سوئیس

71993 دلار

نروژ

70,407 دلار

دانمارک

64198 دلار

اسرائيل

54,494 دلار

سوئد

53713 دلار آلمان
48846 دلار استرالیا
48413 دلار

هلند

48271 دلار

کانادا

بررسی درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران

همانطور که قبلاً هم گفته بودیم درآمد برنامه نویسی اندروید به محلی که شما زندگی می کنید بستگی دارد. به طور مثال در ایران بیشتر درآمد برای افرادی است که در شهرهای بزرگی مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد زندگی می کنند. از آنجایی که بسیاری مشتاق هستند در رابطه با درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران بدانند در ادامه قصد داریم این مقدار را برای شهرهای مختلف به صورت حدودی بررسی کنیم.

 

شهر درآمد برنامه نویس مبتدی درآمد برنامه نویس متوسط درآمد برنامه نویس ارشد
تهران 5 تا 7 میلیون 6 تا 9 میلیون 9 تا 12 میلیون
شهرهای بزرگ (کرج، اصفهان، اهواز، شیراز، مشهد، تبریز) 5 میلیون 7 میلیون 10 میلیون
شهرهای کوچک (سایر شهرهای ایران) 4 میلیون 6 میلیون 8 میلیون

 

میزان حقوق در تهران نسبت به شهرهای دیگر مشخص تر است؛ اما برای شهرهای کوچک از آنجایی که اطلاعات کافی در دسترس نیست نمی توان به صورت قطعی درآمدها را بیان کرد و ممکن است با موارد آورده شده در متن متفاوت باشد.

 

روش‌های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید

در این قسمت همراه ما باشید تا روش هایی را که می توانید از آن به واسطه برنامه نویسی اندروید درآمد کسب کنید، بررسی کنیم.

 

?استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌ها

بسیاری از برنامه نویس ها استخدام در شرکت ها و سازمان ها هستند و از این روش درآمد دارند. استخدام در شرکت ها می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. به طور مثال داشتن حقوق ثابت و همچنین امنیت شغلی از جمله مزایای آن محسوب می شود؛ اما معایب آن این است که همیشه مرخصی ندارید و هر روز باید در ساعت مقرر محل کارتان حاضر شوید. البته یکی از مهم ترین مزیت های استخدام حضوری این است که می توانید به واسطه فعالیت حضوری با بسیاری از شرکت های معتبر و همکار با شرکت خودتان ارتباط بگیرید.

 

?انجام پروژه به‌صورت فریلنسری

فریلنسری یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد در تمامی حوزه های شغلی است. در این روش ما می توانید تا هر تعداد که خودتان دوست دارید، پروژه قبول کنید و مشغول به کار شوید. همچنین ساعت کاری نیز در اختیار خودتان خواهد بود؛ اما اگر به دنبال درآمد بالا در این روش هستید، نیاز است که حتماً در مهارت های مرتبط با برنامه نویسی حرفه ای شده باشید و بتوانید هر پروژه ای با هر میزان پیچیدگی را قبول کنید. مزیت این روش داشتن درآمد بالا و نقطه ضعف آن نداشتن حقوق ثابت است.

 

?ساخت اپلیکیشن و فروش آنی

از جمله روش های دیگری که می توانید به واسطه آن درآمد کسب کنید، ساخت اپلیکیشن است. این روش می تواند شما را یک میلیونر کند به این شرط که با روش های فروش و ساخت به خوبی آشنا باشید. برای کسب درآمد در این روش یا باید به ازای دریافت هزینه اپلیکیشن خود را آماده دانلود کنید و یا باید به ازای استفاده از برخی قابلیت ها هزینه تعریف نمایید.

 

?تبلیغات درون برنامه‌ای

یکی از روش های محبوب دیگری که می توانید به واسطه آن از برنامه نویسی اندروید درآمد داشته باشید، تبلیغات درون برنامه ای است. در تبلیغات درون برنامه ای شما باید یک اپلیکیشن داشته باشید و در حین استفاده یا قبل از آغاز به کارآن از تبلیغات استفاده نمایید.

 

تبدیل ایده اپلیکیشن به بازاری پر پول توسط برنامه نویسی

اگر ایده ای دارید که فکر می کنید می توانید از آن اپلیکیشنی پر پول بسازید، همین حالا دست به کار شوید.

البته قبل از این کار باید یک سری نکات را بدانید. به طور مثال با دیگر برنامه نویسان برای توسعه هر چه بهتر ایده خود مشورت کنید. سعی کنید در طول مسیر انعطاف پذیر باشد و از چالش ها استقبال نمایید. از بهترین راه حل ها برای ایده خود با خبر باشید.

اگر به عنوان مثال در حال ساخت یک بازی هستید، استفاده از Unity زمان زیادی را برای شما نگه می‌دارد و نتیجه نهایی بسیار حرفه‌ای‌تر از زمانی است که خودتان همه آن را انجام می‌دادید. این به این دلیل است که موتور فیزیک در Unity توسط تیمی از متخصصان ایجاد شده و در طول چندین سال پیشرفت کرده است – مگر اینکه بتوانید با این مقدار زمان و تجربه رقابت کنید، موتور فیزیک آنها برای همیشه بهتر از موتوری است که شما می‌سازید.

برای کسانی از شما که با طراحی وب آشنا هستید، این معادل ساختن وب سایت خود از ابتدا در مقابل استفاده از وردپرس است. وردپرس، مانند Unity یا سازندگان برنامه های خاص، به شما اجازه می دهد تا در کسری از زمان چیزی حرفه ای تر بسازید.

 

چگونه یک اپلیکیشن برای شما درآمد کسب می کند؟

به طور کلی، برنامه ها از راه های زیر درآمد کسب می کنند:

  • خریدهای درون برنامه ای
  • تبلیغات درون برنامه ای
  • حمایت های مالی
  • پیوندهای وابسته

مگر اینکه محصول، خدمات یا اشتراکی را بفروشید، احتمالاً به نوعی از تبلیغات یا برنامه های وابسته برای کسب درآمد با برنامه خود متکی خواهید بود. حتی اگر برنامه شما رایگان است و برای دانلود آن از کاربران هزینه ای دریافت نمی کنید، باز هم می توانید با استفاده از این روش ها درآمد کسب کنید.

 

 بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن چیست؟

90 درصد از زمان صرف شده در دستگاه های تلفن همراه در برنامه ها است.

مصرف کنندگان به وضوح دوست دارند از برنامه ها استفاده کنند، بنابراین فرصت کسب درآمد بسیاری در این حوزه وجود دارد.

ساخت یک برنامه گران است و در طول مسیر با هزینه های توسعه پنهان روبرو خواهید شد.

بنابراین قبل از اینکه تمام پول خود را به ایده برنامه جدید خود بریزید، باید مطمئن شوید که سود ایجاد می کند.

 

خریدهای درون برنامه ای iOS در مقابل اندروید

میانگین خرید هر کاربر در پلتفرم های iOS بیش از دو برابر اندروید است.

این بدان معنا نیست که شما باید یکی را بر دیگری انتخاب کنید.

در حالی که iOS ممکن است عدد بالاتری برای میانگین خرید داشته باشد، اندروید از نظر کل کاربران برتری دارد.

با نگاهی به فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال گذشته، 432 میلیون دستگاه فروخته شده است.

از 432 میلیون گوشی، 77 میلیون نرم افزار iOS داشتند و 352 میلیون آن بر روی پلتفرم اندروید کار می کردند.

این دو پلتفرم با هم 99 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، اما اندروید به تنهایی 81.7 درصد را به خود اختصاص داده است.

با این اوصاف، 16 درصد از توسعه دهندگان اندروید بیش از 5000 دلار در ماه با برنامه های تلفن همراه خود درآمد دارند و 25 درصد از توسعه دهندگان iOS بیش از 5000 دلار از طریق برنامه درآمد کسب می کنند.

بنابراین اگر قصد دارید فقط بر روی یک سیستم عامل منتشر کنید، این ارقام را در نظر داشته باشید.

روش‌های کسب درآمد برای برنامه‌های رایگان در مقابل برنامه‌های پولی (استراتژی درآمدزایی رایگان برنامه)

چیز دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید برای دانلود برنامه خود از کاربران هزینه دریافت کنید یا خیر.

به طور متوسط، بدیهی است که در هر بار دانلود درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

ممکن است راه خوبی برای به دست آوردن سود اولیه به نظر برسد، اما اگر مردم مجبور به پرداخت باشند، ممکن است آنها را از خود دور کنید.

90٪ از برنامه های موجود در فروشگاه App Apple رایگان هستند. اپلیکیشن های رایگان پول در می آورند.

برنامه های پولی راه بسیار خوبی برای جذب مشتریان وفادار بیشتر هستند. اگر آنها مایل به خرید اولیه فقط برای نصب هستند، ممکن است بیشتر از آن استفاده کنند و خریدهای اضافی انجام دهند.

با این حال، اگر یک برند معتبر هستید که قبلاً کانال‌های خرده‌فروشی و مشتریان فعلی دارید احتمالاً به نفع شما است که برنامه خود را رایگان ارائه دهید.

مردم آن برنامه ها را دانلود می کنند تا بتوانند در پول خود صرفه جویی کنند و تخفیف دریافت کنند، نه اینکه فقط برای داشتن گزینه خرید، پول بیشتری خرج کنند.

بنابراین مشتریان متوجه می شوند که به جای پرداخت هزینه برای دانلود شما، می توانند چیزی مشابه و بالقوه بهتر را به صورت رایگان پیدا کنند.

اگر برنامه ای را به صورت رایگان ارائه می کنید، می توانید کانال های درآمد دیگری را پیدا کنید.

 

روش‌های کسب درآمد برای برنامه‌های رایگان در مقابل برنامه‌های پولی

با برنامه های رایگان، ممکن است به میزان قابل توجهی دانلود بیشتری داشته باشید، اما کاربران کمتر درگیر هستند. اگر پرداخت نکنند، تعهدی وجود ندارد. آنها به طور بالقوه می توانند برنامه شما را دانلود کنند، یک بار آن را بررسی کنند و دیگر از آن استفاده نکنند.

اگرچه ممکن است دلسرد کننده به نظر برسند، نباید اینطور به آن نگاه کنید.

اینکه کاربران برنامه شما را دانلود کنند و هرگز از آن استفاده نکنند، هزینه ای برای شما ندارد.

مطمئناً، شما کاربران فعال را ترجیح می دهید، اما در پایان روز، این برای شرکت شما مضر نخواهد بود.

اگر به دنبال انتشار یک برنامه رایگان یا پولی هستید، توصیه ما انتشار برنامه رایگان است؛ زیرا شانس دانلود بیشتر را افزایش می دهد و می توانید از طریق منابع دیگر درآمد کسب کنید.

 

بری دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی جزییات مربوط به میزان درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران و همچنین سایرکشورها بپردازیم. برنامه نویسی اندروید به صورت کلی جزء مشاغل پردرآمد محسوب می شود و براساس میزان تجربه و محلی که برنامه نویس ها زندگی می کنند نیز درآمد متفاوت خواهد بود.

 

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط