آموزش کسب درآمد از آپارات

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

کسب درآمد از آپارات {0 تا 100 درآمد زایی از آپارات}

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی این روزها بسیار داغ است. افراد بسیاری هستند که با صرف زمان نسبتاً معمولی درآمد خوبی از شبکه های اجتماعی دارند. یکی از این شبکه های اجتماعی آپارات است که هنوز بسیاری از نحوه کسب درآمد در این شبکه اجتماعی اطلاعاتی ندارند. از آنجایی که درآمد زایی از آپارات یک سری اصول و قوانین خاص خود را دارد، ما در ادامه قصد داریم اصول کسب درآمد از آپارات را بیشتر بررسی کرده و به شما کمک کنیم تا بتوانید به درآمد خوبی از این شبکه برسید.

 

کسب درآمد از آپارات چگونه است؟

کسب درآمد از آپارات موضوع جذابی است که اگرچه چندین سال است وجود دارد؛ اما هنوز بسیاری از آن اطلاعات کافی را ندارند. به صورت کلی مبنای محاسبات درآمد تمام کانال ها بر اساس نمایش موفق تبلیغات می باشد. بدین معنا که هر چقدر تبلیغات بیشتری تماشا شود، درآمد افراد بیشتر خواهد بود.  درآمدی که از نمایش تبلیغات برروی محتوای کانال بدست آمده، به صورت درصدی با شما تقسیم می شود.

حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات به چه معناست؟ در واقع سرویس های پخش آنلاین که به کانال ها درآمد پرداخت می‌کنند هم هزینه‌های مخصوص به خودشان را دارند که شامل هزینه‌های بیمه و مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی یا موارد مربوط به زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی می شود.  کانال آپارات نیز  پس از کسر این هزینه‌های معمول، سود حاصل را با کانال‌های عضو سیستم کسب درآمد، تقسیم می‌کند.

 

در حال حاضر تقریبا بین 50 تا 70 درصد از درآمد آپارات که حاصل نمایش موفق تبلیغات است، به تولیدکنندگان محتوا تعلق می‌گیرد.

 

منظوراز نمایش موفق تبلیغات نیز، زمانی است که کاربران 6 ثانیه از تبلیغ را مشاهده می کنند. پس هرگونه تماشا را نمی توان تماشای موفق برای کسب درآمد عنوان کرد. به علاوه، نرخ نمایش تبلیغات بنا به محتوا و مخاطبان هر کانال، متفاوت است.

 

 

درآمد از آپارات

 

 

RPM چه ارتباطی با درآمد از آپارات دارد؟

RPM مشخص می کند که هر کانال بصورت متوسط به ازای هر هزار بازدید چه درآمدی دارد.

در واقع میانگین درآمد به ازای هر هزار بازدید کاملا به شکل سیستمی مشخص می‌شود؛ و هر چه به سمت روزهای آخر برویم این عدد بیشتر خواهد شد.

محاسبه این شاخص به این صورت است که از تقسیم درآمد بر تعداد بازدید کانال در یک بازه زمانی مشخص بدست می‌آید. این عدد نسبی بوده و به عواملی زیر وابستگی دارد :

✅ نوع محتوای کانال

✅ نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده روی محتوای کانال

✅ نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال

به علاوه میانگین این عدد برای هر کدام از گروه‌های عضو سیستم درآمدزایی آپارات متفاوت است.

برای محاسبه درآمد کانال آپارات باید به نکات زیر توجه کنید:

  • نمایش تبلیغ روی ویدئوها همیشگی نیست و برخی اوقات روی ویدیوها اصلا تبلیغی نمایش داده نمی‌شود.
  •  هر بازدید موفق به معنای نمایش موفق تبلیغ نبوده؛ یعنی ممکن است به ازای بازدیدهای شما هیچ درآمدی به آن تعلق نگیرد(ممکن است تبلیغ پخش نشود یا کاربر چهارثانیه از تبلیغ را مشاهده نکند)
  • درآمد کانال به نوع و قیمت تبلیغ نمایش داده شده و نرخ نمایش موفق تبلیغات کانال بستگی دارد.

 

 

کسب درآمد از آپارات

 

 

شرایط عضویت در طرح درآمدزایی آپارات

برای کسب درآمد از آپارات نیاز است که واجد شرایط درآمد زایی باشید. این شرایط شامل موارد متعددی می شود که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

یکی از پیش نیازهای اصلی و ضروری برای ثبت درخواست عضویت در طرح درآمدزایی آپارات، داشتن حداقل200 دنبال‌کننده و حداقل 3000 ساعت نمایش ویدیو در ۳ ماه اخیر فعالیت تان می باشد.

برای تمامی کاربران پس از عضویت در سیستم کسب درآمد از آپارات، پنل گزارش‌دهی اختصاصی و پیشرفته نمایش داده خواهد شد که در آن جزئیات مرتبط با عملکرد آن‌ها قابل مشاهده است. مواردی که در این پنل قابل مشاهده است، نمایش ویدیوهایی با درآمد بالا، زمان تماشای کلی هر ویدیو در کنار تعداد بازدید آن، درآمد روزانه، در ماه اخیر، درآمد کلی و تخمین درآمد نهایی ماه جاری می باشد.

 

قوانین سیستم کسب درآمد از آپارات

علاوه بر شرایط، کسب درآمد از آپارات یک سری قوانین را نیز دارد. برای اینکه از این پلتفرم به درآمد برسید نیاز است از قوانین هم اطلاعات کافی را داشته باشید.

از جمله قوانین می توان به این موارد اشاره کرد که تولیدکنندگان محتوا باید از نوشتن تگ و تیتر یا انتخاب عکس کاور نامرتبط با محتوای ویدیو خودداری کنند. در صورت مشاهده این موارد، آپارات با افراد برخورد کرده و اکانت او را غیرفعال خواهد کرد.

مورد بعدی این است که محتوای آپلود شده توسط تولیدکننده باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی بوده و مسئولیت آن‌ها نیز برعهده آپارات نیست. همچنین تولیدکنندگان ملزم به رعایت قانون حق نشر دیگر آثار هستند.

خرابکاری در سیستم بازدید و افزایش مصنوعی تعداد بازدیدها منجر به حذف شخص از سیستم کسب درآمد از آپارات می شود.

 

 

درآمدزایی از آپارات

 

 

آپارات به ازای هر بازدید چقدر می دهد؟

برای اینکه بدانید درآمد به ازای هر بازدید در آپارات چقدر است، در این قسمت همراه ما باشید. در واقع

درآمد از آپارات کاملاً به صورت سیستمی تعیین می‌شود و هر چه به آخر ماه نزدیک‌تر شوید، رقم درآمدتان بالاتر می‌رود.

البته عوامل تاثیرگذار روی درآمد آپارات موارد زیر نیز هستند:

✅نوع محتوای کانال

✅نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده روی محتوای کانال

✅نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال

در حال حاضر، میانگین درآمد برای تولیدکنندگان:

به ازای هر هزازبازدید،  بین 7 تا 15 هزار تومان است.

میانگین درآمد برای بازنشرکنندگان به ازای هر هزار بازدید، بین 300 تا 10 هزار تومان است.

 

مراحل درآمد زایی از آپارات

مراحل درآمد زایی از آپارات شامل موارد زیر می شود، در ادامه همراه ما باشید تا این مراحل را بررسی کنیم. برای رسیدن به درآمد از آپارات باید مراحل  مختلفی را طی کنید که شامل موارد زیر می شود.

 

قدم اول؛ عضویت در آپارات

در قدم اول ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری کافی است روی «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید و با شماره تلفن خود، عضو این وب‌سایت شوید. (البته دقت کنید که آپارات، اپلیکیشن هم دارد و می توانید این مراحل را در اپلیکییشن هم انجام دهید.)

قبل از بررسی ادامه مراحل لازم است بدانید که سیستم درآمدزایی آپارات فقط برای افرادی که تولیدکننده محتوا هستند کاربرد خواهد داشت. در ادامه ویژگی‌های این دسته را باهم بررسی می‌کنیم.

تولیدکننده محتوا در آپارات کیست؟

فردی به عنوان تولید کننده محتوا شناخته می شود که صفر تا صد ویدئو تولیدی اش را خودش انجام داده باشد. این ویدئو نباید کپی باشد و اگر آپارات تشخیص دهد که ویدئو شما کپی شده است، اجازه داشتن درآمد را به شما نخواهد داد.

صداگذاشتن روی ویدئو شامل این مورد نمی شود.

 

قدم دوم؛ فعالیت در آپارات

در ابتدا لازم است بدانید که فعالیت کردن در آپارات به معنای ساختن فیلم های طولانی نیست. پس کیفیت مهم تر از کمیت خواهد بود. با یک موبایل هوشمند و یک محیط مناسب برای فیلم برداری نیز می تواند ویدئوی آموزشی خوبی ساخت.

 

قدم سوم؛ درخواست عضویت کسب درآمد

برای قبول شدن درخواست عضویت کسب درآمد باید دو شرط را داشته باشید:

اول اینکه لازم است حداقل 200 دنبال کننده داشته باشید و دوم این که، در سه ماه گذشته، مخاطب‌های شما باید در مجموع 3 هزار ساعت ویدیو‌های تان را تماشا کرده باشند. اگر هنوز به این دو مورد را ندارید، مزایای کسب درآمد از آپارات، فعلاً شامل حال‌تان نخواهد شد و باید به قدم دوم، یعنی «فعالیت در آپارات» را انتخاب کنید.

اما اگر تعداد دنبال‌کننده‌گان شما به اندازه کافی باشد و میزان بازدیدتان به سه هزار ساعت رسیده، باید به وب‌سایت آپارات رفته و مراحل زیر را دنبال کنید:

اول باید در وب‌سایت آپارات، وارد منو سمت راست صفحه شوید و از قسمت پایینی منو، گزینه «درآمدزایی» را کلیک نمایید.

صفحه‌ای که باز می‌شود، صفحۀ درآمد یا درآمدزایی از آپارات است. در این صفحه روی گزینه «درخواست عضویت» کلیک کنید.

سپس در صفحه زیر باید روی باکس «تولیدکننده محتوا هستم» کلیک ‌کرده تا آپارات کانال شما را بررسی کند.

همانطور که می‌بینید، آپارات اول باید بسنجد که تعداد دنبال کننده‌ها و مجموع ساعات بازدید شما به حد کافی رسیده است یا خیر.

 

 

قوانین کسب درآمد از آپارات

 

 

قدم چهارم؛ افزایش بازدید

افزایش بازدیبراد ویدیو به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

برای مثال، انتخاب عکس کاور مناسب برای ویدیو، انتخاب عنوان جذاب، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و انتخاب دسته‌بندی مناسب از جمله مواردی هستند که می توانیم به آن ها اشاره کنیم.

 

نکات افزایش بازدید در آپارات

بعد از انتشار ویدئو، حتماً آن را در کانال های دیگر انتشار دهید تا تعداد بازدید بیشتری داشته و در نتیجه پروموت شود.

اگر برای فروش محصول ویدئو ساخته اید؛ حتماً نحوه استفاده از آن را نیز بررسی کنید.

اگر در اینستاگرام فعالیت دارید، می‌توانید گزیده‌ای از ویدیو‌های آپارات خود را در اینستاگرام منتشر کرده و فالوئرهای خود را برای دیدن ادامه ویدیو به آپارات تشویق کنید.

 

افزایش بازدید، تبلیغات در آپارات

در آپارات یک قسمت به نام افزایش بازدید نیز وجود دارد که می تواند ویدوهای تولیدی شما را به افراد بیشتری نشان دهد و در نتیجه منجر به افزایش درآمدزایی گردد.

برای استفاده از سرویس افزایش بازدید، باید به قسمت «ویدیوهای من» در پروفایل خود رفته، سپس ویدیویی که می‌خواهید را انتخاب کنید و در آخر روی دکمه «افزایش بازدید» کلیک کنید.

در این مرحله وارد صفحه زیر خواهید شد که باید در آن، ویژگی‌های بسته مورد نظرتان را انتخاب کنید. (نوع بسته افزایش بازدید، تاریخ شروع تبلیغ، انتخاب موضوع و کلیدواژه، دسته بندی موضوعی و برچسب‌ها در این قسمت مشخص خواهد شد)

سپس دکمه «ثبت و ادامه» را کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

در این مرحله جذاب، آپارات 3 ویژگی افزایش بازدید را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر می شود:

✅اضافه کردن call to action به انتهای ویدئو.

✅اضافه کردن لینک به ویدئو زمانی که در حال پخش است.

✅اضافه کردن عکس شاخص روی ویدئو برای جذاب تر شدن آن.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که کسب درآمد از آپارات شامل چه مراحل و قوانینی می شود و برای درآمد زایی از آپارات نیاز است چه کارهایی انجام دهید. از آنجایی که درآمد زایی از آپارات رابطه مستقیمی با میزان مشاهده تبلیغات در این شبکه اجتماعی دارد، روش های افزایش بازدید را نیز بررسی کردیم. همچنین در مورد این موضوع که نحوه فعال کردن سیستم درآمدزایی در آپارات چگونه است نیز توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید