حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب {آيا درآمد از یوتیوب حلال است؟}

آیا درآمد از یوتیوب حلال است؟ حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب حلال و بدون ایراد است مگر اینکه با ایجاد تولید محتوا در یوتیوب باعث گمراهی افراد و یا آسیب رساندن به افراد نباشد و اگر قوانین کشور  را نقص نماید حرام می باشد.برای مثال اگر فردی اخبار کذب وارد کند که باعث آشفتگی افراد شود  این درآمد از راه این خبر حرام می باشد.ما به شما توصیه می کنیم در صورت تخصص شروع به ایجاد صفحه یوتیوب و کسب درآمد نمایید.و تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب در ایران

برای کاربران کسب درامد دلاری بسیار ارزنده بوده و با آن می توانند آینده بهتری را بسازند. یکی از روش های کسب درآمد دلاری در کشور ایران یوتیوب است که دومین موتور جستوجوگر در دنیا می باشد .  حال پرسش این است که  آيا درآمد از یوتیوب حلال است؟ اگر کسب درآمد بر اساس دروغ نباشد و یا باعث فریب افراد جامعه نباشد حلال بوده و مشکل شرعی ندارد

 

کسب درآمد حلال از یوتیوب

 

حکم شرعی مراجع  تقلید در خصوص کسب درآمد از یوتیوب

برای بسیاری از افراد پرسش آيا درآمد از یوتیوب حلال است ؟  پیش می آید که ما حکم شرعی برخی از مراجع  تقلید درباره درآمد یوتیوب  را در ادامه شرح می دهیم:

 

? حکم مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای درباره کسب درآمد از یوتیوب

آیت الله خامنه ای در پاسخ به  آيا سوال درآمد از یوتیوب حلال است؟ فرموده اند :اگر باعث فساد در کشور شود و مواردی مانند نشر اکاذیب و مطالب باطل، ضرر به اسلام  باشد موجب گناه بوده و این کار جایز نمی باشد

? حکم آیت الله مکارم شیرازی درباره کسب درآمد از یوتیوب

آیت الله مکارم شیرازی :اگر بر خلاق قوانین کشور باشد و باعث تقویت دشمنان گردد و یا باعث فساد اخلاقی و اجتماعی بشود این کار مجاز نیست و در غیر این صورت اگر این موارد رعایت شود، مشکلی ندارد. در حال کل اگر باعث فساد نگردد و کمک به تقویت دشمنان نکند و همچنین مخالف قوانین کشور نباشد اشکالی نداشته و درآمد از یوتیوب حلال می باشد.

 

حکم شرعی درآمد از یوتیوب

برای اینکه بتوانید از یوتیوب به درآمد برسید باید در کانال خود قسمت درآمد را فعال کرده و به یوتیوب اجازه بدهید تا در ابتدای ویدئو های شما تبلیغات کند. حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب بر اساس قوانین یوتیوب مشکل ندارد و حلال است و با پخش کردن تبلیغات مشکلی در درآمد شما ایجاد نمیگردد. همچنین حکم دریافت مبلغ به ازای تبلیغ در کانال یوتیوب شرعا اشکالی ندارد به شرطی که آن آگهی شامل منکرات نباشد و باعث افزایش گناه نشود

 

? شرایط  ثبت‌نام در یوتیوب

یوتیوب دارای شرایطی برای ثبت نام و عضویت دارد. شرایط ثبت نام در یوتیوب به شرح زیر است:

✔️ حداقل سن 18 سال تمام

✔️ داشتن یک ایمیل معتبر

✔️ داشتن یک شماره تلفن همراه مورد تایید یوتیوب

 

روش های کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب روش های مختلفی وجود دارد که می توان پس از طی کردن آن ها به درآمد رسید.

مراحل حلال کسب درآمد از یوتیوب به به شرح زیر است:

? ابتدا در اینستاگرام خود یک پیج بسازید و مطابق با توانایی و تخصص خود شروع به تولید محتوا نمایید.

? سعی کنید هر روز در پیج خود محتوا قرار بدهید و برای این کار نظم و برنامه ریزی داشته باشید.

? اگر قصد ساخت پیج آموزشی دارید سعی کنید ویدئو های 1 دقیقه ای تولید نمایید.

? در ابتدای کار سعی کنید خودتان را با رقبای بزرگ و با سابقه مقایسه نکنید.

? پس از طی کردن این مراحل نوبت به ساخت کانال شما در آپارات است.

? سعی کنید در کانال آپارات خود از فیلم های بسیار با کیفیت استفاده نمایید تا کاربر رغبت کند برای دیدن فیلم های دیگر شما وارد یوتیوب شود.

? کانال یوتیوب خود را بسازید و در زیر تمامی فیلم های آپارات خود، کانال یوتیوب خود را قرار دهید.

? سعی کنید یک سایت نیز طراحی کرده تا از نظر گوگل سریع تر دیده بشوید.

? بعد از انجام مراحل بالا شبکه های اجتماعی دیگر مانند لینک دین، فیس بوک، تویتر و .. را بسازید.

? فیلم های خود را در تمامی صفحات مجازی و در سرویس های ارائه دهنده فیلم مانند نماشا، تماشا، میهن ویدئو و .. قرار دهید و در زیر همه لینک کانال یوتیوب خود را بگذارید.

? سعی کنید کانال سوپر تلگرامی بزنید و با کانال های دیگران لینک دهید.  اگر توان پرداخت هزینه دارید می توانید تبلیغات خود را در کانال های دیگر قرار دهید

? در مرحله آخر می توانید کانال یوتیوب خود را در کانال های بزرگ تبلیغ کرده و یا از آژانس های تبلیغاتی بخواهید برای شما تبلیغ کنند تا بازدید شما افزایش یابد.

 

 

آیا درآمد یوتیوب حلال است؟

 

قوانین یوتیوب

یوتیوب همانند دیگر سامانه ها دارای قوانینی است که اگر قصد دارید کانال یوتیوب  خود را راه اندازی کنید بهتر است تمامی قوانین آن را به درستی رعایت کنید تا به کسب درآمد رسیده و حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب برای شما حلال باشد.

قوانین به شرح زیر است:

ویدئو های تولید شده توسط افراد اجازه پخش موسیقی بدون حق نسخه برداری ندارد
حق نشر برای آثار بزرگ و هنرمندان است که اگر رعایت نشود ممکن است محتوای شما حذف گردد.

 

اگر ناشر و مالک اصلی تار شما شکایت کند، شما باید در عرض یک هفته آن را پاک نمایید و اگر این کار انجام نشود مالک اجاره حذف خواهد داشت و برای شما امتیاز منفی محسوب می شود و این موضوع در حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب مشکل دار خواهد شد.

اگر دو امتیاز منفی کسب نمایید نه تنها حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب مشکل دار می شود،  بلکه خود یوتیوب ممکن است در طول 90 روز کانال شما ببندد و برای بسته نشدن باید بازدید بالا داشته باشید و تمامی قوانین را رعایت نمایید.

 

محتوای وایرال شده در یوتیوب

برای اینکه بتوانید محتوای خود را وایرال کنید باید از مطالب بسیار به روز و هیجانی استفاده نمایید و این موضوع را فراموش نکنید که برای وایرال شدن اگر از فیلم های مخالف قوانین و فریب افراد استفاده نمایید حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب برای شما حلال نبوده و مشکل دار است. بالا رفتن و وایرال شدن یک محتوا بستگی به سلیقه کاربران است و سعی کنید مطالب جدید و به روز استفاده نمایید تا بتوانید هرچه سریع تر به درآمد برسید.

 

محاسبه درآمد حلال در یوتیوب

میزان درآمد شما بستگی به فعالیت و مقدار زمانی است که برای کانال یوتیوب خود می گذارید. کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب،  یکی از بهترین روش ها و حلال ترین روش های می باشد که افراد علاقه مند میتوانند از آن استفاده نمایند. همچنین باید بیان کنیم که درآمد از یوتیوب  برای ایرانیان امری شدنی است و محال نیست و با توجه به تحریم ها باز این امکان وجود دارد که افراد بتوانند به درآمد های بالای دلاری از طریق یوتیوب  برسند. یوتیوب  در ازای دیده شدن فیلم شما به شما مبلغ پرداخت میکند و این بسیار جذاب است. حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب با توجه به تحریم ها موردی ندارد و با رعایت قوانین مجاز است.

 

روش دریافت درآمد از یوتیوب

برای  دریافت دستمزد از یوتیوب برای ایران که تحریم است کمی سخت تر از کشورهای دیگر است اما شدنی می باشد. برای دریافت دستمزد از یوتیوب باید یک حساب Google AdSense داشته باشید که در ایران امکان ساخت آن وجود ندارد و برای این کار باید یا یک فرد قابل اعتماد در خارج از کشور سراغ داشته باشید تا برای شما اکانت گوگل ادسنس با اطلاعات خودش بسازد و یا از شرکت های واسطه برای ساخت اکانت استفاده نمایید تا بتوانید درآمد خود را برداشت نمایید.

 

برای کسب درآمد از کانال یوتیوب حداقل باید کانال شما ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشد.

 

خلاصه مطلب

بسیاری از عزیزان این پرسش را دارند که آيا درآمد از یوتیوب حلال است؟ و حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب چیست؟ ما بر آن شدیم تا در این مقاله حکم شرعی از مراجع تقلید را بیان نمایید و سپس به بررسی قوانین خود یوتیوب بپردازیم. در مجموع می توان اینگونه  بیان کرد که اگر شخصی از طریق کانال یوتیوب به درآمد برسید و اقدام به نشر فساد و منابع حرام بکند، به اسلام خیانت کرده و حکمش حرام است،  در غیر این صورت مشکلی ایجاد نمیکند.  اگر پس از مطالعه مقاله پرسش و یا ابهامی در خصوص حکم شرعی کسب درآمد از یوتیوب داشتید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید