چگونه اینستاگرام خود را ایمن کنیم

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

چگونه اینستاگرام خود را ایمن کنیم؟

در این مقاله به بررسی امنیتی اینستاگرام و ایمن‌سازی آن می‌پردازیم. ویژگی جدیدی که به افراد کمک می‌کند حساب‌های اینستاگرام خود را ایمن نگه دارند. بررسی امنیتی به حساب‌های اینستاگرام که شاید هک شده‌اند کمک می‌کند. این مسئله شامل بررسی ورود به سیستم، بازبینی اطلاعات پروفایل، تایید حساب‌هایی که اطلاعات ورود به سیستم را به اشتراک می‌گذارند و به‌روزرسانی اطلاعات تماس برای بازیابی حساب مانند شماره تلفن یا ایمیل است.بررسی امنیتی راه دیگری است تا حساب‌های اینستاگرام را تا جایی که می‌توانیم ایمن نگه داریم.در این مقاله 5 مرحله برای ایمن‌سازی اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.پس برای پاسخ به سوال چگونه اینستاگرام خود را ایمن کنیم با ما همراه باشید.

 

1. فعال کردن تایید دو مرحله‌ای

اکیدا توصیه می‌کنیم که تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید. می‌توانید با استفاده از شماره‌ تلفن خود یا یک برنامه‌ احراز هویت مانند Duo Mobile یا Google Authentication، تایید دو مرحله‌ای خود را فعال کنید.

 

2. شماره‌ تلفن و ایمیل خود را به‌روزرسانی کنید

مطمئن شوید که ایمیل و شماره ‌تلفن‌های مرتبط یا دستگاه شما به‌روز هستند که به‌واسطه آن اگر اتفاقی برای حساب کاربری شما بیفتد، اینستاگرام می‌تواند با شما در ارتباط باشد. این مراحل به شما امکان بازیابی حساب خود را می‌دهد، حتی اگر اطلاعات شما توسط یک هکر تغییر کرده باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جایگزین اینستاگرام وارد شوید.

 

3. اینستاگرام هرگز برای شما دایرکت ارسال نمی‌کند!

در چند ماه گذشته، شاهد افزایش حساب‌های مخرب شدیم که به افراد دایرکت می‌دادند تا به اطلاعات حساس آن‌ها مانند رمز عبور حساب‌ها دسترسی پیدا کنند. آن‌ها ممکن است به شما بگویند حساب شما در معرض خطر است.

این پیام‌ها اغلب کلاهبرداری هستند و مقررات اینستاگرام را نقض می‌کنند. اینستاگرام هرگز برای شما دایرکت ارسال نمی‌کند. هنگامی‌که اینستاگرام این کلاهبرداری‌ها را کشف می‌کند علیه آن‌ها اقدام می‌کند، بااین‌حال، اینستاگرام به شما توصیه می‌کند که محتوا را ریپورت کرده و حساب کاربری را بلاک کنید. اینستاگرام اعلان‌هایی در بالای صندوق ورودی پیام‌های افراد ارسال کرده تا در مورد این پیام‌ها طی دو ماه گذشته به آن‌ها هشدار دهد.

اگر اینستاگرام بخواهد در مورد حساب کاربری با شما در ارتباط باشد، این کار را از طریق گزینه «ایمیل‌ها از اینستاگرام» در تنظیمات شما انجام خواهد داد. این قسمت تنها جایی است که ارتباط مستقیم و معتبر ما را در برنامه پیدا می‌کنید.

 

4. محتوا و حساب‌هایی که مشکوک هستند را ریپورت کنید

درحالی‌که اینستاگرام همیشه در حال پیشرفت فناوری خود برای مبارزه با مسیر‌ها و روش‌های جدیدی است که هکر‌ها و حساب‌های کاربری اسپم ممکن است از آن استفاده کنند، شما هم می‌توانید با ضربه بر روی سه‌نقطه بالای پست، نگه ‌داشتن روی پیام‌های دایرکت یا مستقیم از طریق پروفایل آن حساب را ریپورت کنید.

 

5. فعال کردن درخواست ورود

هنگامی‌که تایید دو مرحله‌ای را در اینستاگرام را فعال می‌کنید، هر زمان که شخصی بخواهد از دستگاه یا مرورگری که تایید نکرده‌ایم وارد حساب شما شود، یک اخطار دریافت خواهید کرد. این هشدار‌ها به شما می‌گوید که کدام دستگاه و در کدام موقعیت مکانی سعی کرده وارد حساب شما شود. می‌توانید فورا درخواست را از دستگاه‌هایی که از قبل با آن وارد حساب خود شده‌اید تایید یا رد کنید. همچنین می‌توانید لیست دستگاه‌هایی که اخیرا به ‌حساب شما وارد شده‌اند را در بخش «تنظیمات»، «امنیت»، «فعالیت ورود» مشاهده کنید. اگر ورودی‌های اخیر را نمی‌شناسید، می‌توانید آن دستگاه را حذف کنید و به ما اطلاع دهید که ورود به‌حساب توسط شما نبوده.

حساب‌هایی که جعل هویت کرده‌اند و از وضعیت تایید خود برای هک کردن و هدف قرار دادن افراد استفاده می‌کنند یا عموما رفتارهای نامطلوب برای گمراه کردن افراد در اینستاگرام انجام می‌دهند، قوانین اینستاگرام را نقض می‌کنند. اینستاگرام دائما در حال پیشرفت فناوری خود برای یافتن و توقف این رفتار‌ها است.

اینستاگرام همچنین به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی در صندوق پشتیبانی خود انجام داده است که شامل موارد زیر است:

  • می‌توانید به‌راحتی وضعیت هر چیزی که تابه‌حال در اینستاگرام گزارش کرده‌اید را مشاهده کنید.
  • می‌توانید ببینید چه پست‌هایی از شما ممکن است قوانین را نقض کرده باشد و چگونه می‌توانید نسبت به آن تصمیمات تجدیدنظر کنید.

 

امیدواریم تونسته باشیم به سوال چگونه اینستاگرام خود را ایمن کنیم پاسخ داده باشیم. اینستاگرام همواره آپدیت های امنیتی کاربردی را مدنظر داشته و همچنان به ارائه ویژگی‌ها و ابزار‌های بیشتر برای بهبود امنیت خود ادامه می‌دهد.

درباره نویسنده



نویسنده
حامد خلیلی

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط